کد خبر: ۳۰۰۶۳
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

ماراتن مگاپیکسلی گوشی ها در راه است

دوستدارای دوربین های با کیفیت اکنون برای دوربین هایی با تعداد زیادی پیکسل از سامسونگ، موتورولا و حتی اپل آماده شوید.

به گزارش «نبض فناوری»، بر اساس گزارش جدیدی از ETNews کره ای که توسط Android Authority مشاهده شده است، به نظر می رسد که سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا از سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی استفاده کند. این تعداد پیکسل‌ها بسیار زیاد است و سامسونگ در این مسابقه تسلیحاتی جدید مگاپیکسلی تنها نیست؛ موتورولا با موتورولا X30 پرو این شرکت را شکست داد. حتی به نظر می رسد اپل، یکی از طرفداران دوربین 12 مگاپیکسلی، در نهایت با آیفون 14 به سراغ سنسورهای دوربین 48 مگاپیکسلی با وضوح بالاتر خواهد رفت.

حرکت به سمت سنسورهای با تعداد پیکسل بالاتر مزایای کیفیت تصویر واقعی دارد. سامسونگ در حال حاضر سنسور 108 مگاپیکسلی خود را به کار می‌برد و گرفتن عکس با وضوح فوق‌العاده مهم نیست بلکه ترکیب پیکسل‌های مجزا در پیکربندی‌های چهار در چهار یا دو در دو است.

پیکسل های بزرگتر می توانند نور بیشتری را جمع آوری کنند و تصاویر در نور کم شما را بهتر کنند. با توجه به اینکه پیکسل های جدیدترین سنسور 12 مگاپیکسلی اپل اندازه 1.9 میکرومتر دارند؛ پیکسل های 0.64 میکرومتر در سنسور 200 مگاپیکسلی سامسونگ نسبتا کوچک هستند. اما کنار هم قرار دادن 16 عدد از آنها پیکسل هایی را به وجود می آورد که به طور موثر 2.56 میکرومتر هستند. اگر همه چیز برابر باشد، پیکسل‌های بزرگ‌تر نور بیشتری را جمع‌آوری می‌کنند و تصاویر در نور کم شما را بهتر می‌کنند. به‌طور پیش‌فرض، یک تصویر نهایی ۱۲ مگاپیکسلی دریافت می‌کنید، بنابراین هیچ خطری برای پر کردن فضای ذخیره‌سازی گوشی خود با عکس‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی وجود ندارد.

بر اساس شایعات در حال حاضر، به نظر می‌رسد که تنها گران‌ترین مدل‌های سری سامسونگ و اپل حسگرهای با وضوح بالا را دریافت خواهند کرد( S23 Ultra و مدل‌های Pro آیفون 14. بقیه ما فقط این حسگرها را خواهیم داشت).

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
نقی
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
موتورولا همان مرتضی روح الله خودمان است که دوستان به شکل مخفف او را موتورولا صدا می کنند .
1
0
ناشناس
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
من دوربین گوشیم ۱۰۸ مگاپیکسله لطفت خرابش نکنین
0
0
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی