کد خبر: ۳۰۳۷۵
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

مهم‌ترین عامل سکته مغزی را بشناسید

محققان در تازه‌ترین بررسی خود به یکی از مهم‌ترین عوامل سکته مغزی که بسیار هم شایع است، پی بردند.

به گزارش«نبض فناوری» به نقل از دیلی‌‍‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد افرادی که خوب می‌خوابند، کمتر در معرض سکته مغزی قرار دارند.

طبق مطالعه صورت گرفته، خواب ۸ الی ۷ ساعت در شب بهترین میزان خواب شبانه است به شرط آنکه فرد در رختخواب نچرخد.

محققان فرانسوی عادات خواب بیش از ۷ هزار افراد بالای ۵۰ سال را زیر نظر گرفتند و درنهایت مشخص شد، خواب کمتر از حد مطلوب با ۷۵ درصد بیشتر خطر بیماری قلبی و سکته مرتبط بود.

یافته‌ها حاکی از آن است که ۷۰ درصد از این بیماری‌های قلبی عروقی قابل پیشگیری است؛ این مطالعه که تقریباً یک دهه شرکت کنندگان را دنبال کرد، نشان داد افرادی که بهترین کیفیت خواب را داشتند، ۷۵ درصد کمتر در معرض سکته مغزی بودند.

اکنون کارشناسان می‌گویند اگر همه افراد خوب بخوابند، می‌توان از اکثر سکته‌ها و حتی موارد بیماری قلبی پیشگیری کرد.

ابوباکاری نامبیما، نویسنده این مطالعه از مؤسسه ملی تحقیقات بهداشتی و پزشکی فرانسه گفت: «با توجه به مشغله‌های شبانه روزی ما، شیوع کم خوابی و خواب خوب انتظار می‌رفت. اهمیت کیفیت و کمیت خواب برای سلامت قلب باید در اوایل زندگی، زمانی که رفتارهای سالم آموزش داده می‌شود، توضح داده و برای تحقق ان تلاش شود.

محققان تاکید می‌کنند، به حداقل رساندن سر و صدای شبانه و استرس در محل کار می‌تواند به بهبود خواب کمک کند. ده ها مطالعه عدم خواب کافی را با بیماری قلبی و فشار خون بالا مرتبط می دانند که خطر حملات قلبی و سکته را افزایش می دهد. ده‌ها مطالعه عدم خواب کافی را با بیماری قلبی و فشار خون بالا مرتبط می‌دانند که خطر حملات قلبی و سکته را افزایش می‌دهد.

اکثریت قریب به اتفاق مردم مشکلات خواب دارند. با توجه به اینکه بیماری قلبی عروقی مهمترین علت مرگ و میر در سراسر جهان است، آگاهی بیشتری در مورد اهمیت خواب خوب برای حفظ قلب سالم مورد نیاز است.

منبع: فارس

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی