کد خبر: ۳۰۴۱۸
|
۱۴ شهريور ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

آزمایش موفقیت آمیز اولین هواپیمای خورشیدی چین

گروه صنعت هوانوردی چین که سازنده هواپیما‌های داخلی در این کشور است، نخستین پرواز هواپیمای خورشیدی خود را انجام داد.

به گزارش «نبض فناوری»، گروه صنعت هوانوردی چین از نخستین پرواز هواپیمای خورشیدی خبر داد و افزود: هواپیمای «کیمینگ شینگ ۵۰» یا " ستاره صبح ۵۰ " از فرودگاه یولین در استان شانانشی از زمین بلند شد و به مدت ۲۶ دقیقه در آسمان پرواز کرد.

تمامی سیستم‌های اتوماتیک این هواپیما به درستی و خوبی عمل کردند. این هواپیمای ۶ موتوره با باطری‌های خورشیدی کار می‌کند و برای عملیات بلند مدت نزدیک فضا طراحی شده است. منظور از نزدیک فضا، بخشی از اتمسفر زمین در ارتفاع ۲۰ تا ۱۰۰ کیلومتر است. این فضا برفراز مرتفع‌ترین ارتفاعات خطوط هواپیما‌های تجاری و در زیر ماهواره‌هایی است که به دور زمین می‌چرخند.

طراح این هواپیما‌های خورشیدی در مصاحبه با خبرنگاران گفت، این هواپیما به پیشرفت تحقیقات و توسعه در زمینه‌هایی از جمله انرژی‌های جدید، مواد ترکیبی و مهندسی هوانوردی کمک خواهد کرد و ظرفیت‌های عملیاتی چین در نزدیک فضا و اقیانوس را بهبود می‌بخشد.

پیش از گروه صنعت هوانوردی چین، شرکت صنعتی تکنولوژی و علوم هوانوردی چین مدل‌های پهپاد‌های خورشیدی را توسعه داد که قادر به پرواز در منطقه نزدیک فضا بودند.

در حال حاضر، کشور‌هایی مانند آمریکا و انگلیس پهپاد‌های خورشیدی را توسعه داده اند که تا ارتفاع ۲۰ هزار متر پرواز می‌کنند. رکورد جهانی ارتفاع ثبت شده توسط این پهپاد‌های خورشیدی ۲۹ هزار و ۵۲۴ متر بوده است که توسط شرکت تکنولوژی «آئروایرمنت» در کالیفرنیا در ماه اوت سال ۲۰۰۱ ساخته شد.

منبع:باشگاه

برچسب ها: چین هواپیما
ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی