کد خبر: ۳۱۲۱۵
|
۲۵ مهر ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

مقایسه گوگل پیکسل 7 با آیفون 14

شرکت اپل به تازگی گوشی پرچمدار خود را معرفی کرده است در ادامه این گوشی را با گوشی گوگل پیکسل7 مقایسه خواهیم کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، تمام افرادی که امسال یک آیفون جمع و جور می خواستند ناامید شدند زیرا اپل با سری جدید، مدل Mini را کنار گذاشت. به جای آن، اپل نسخه پلاس را عرضه کرد که یک آیفون بسیار بزرگ غیر پرو است. بنابراین، همه آن دسته از افرادی که هنوز خواهان یک گوشی کامپکت نسل آخر توسط اپل هستند، اکنون باید آیفون 14 وانیلی را انتخاب کنند. در عوض، در دنیای اندروید، هنوز چندین گوشی جمع و جور وجود دارد. در ادامه گوشی گوگل پیکسل7 را با آیفون14 مقایسه خواهیم کرد:

طرح

اگر گوشی با طراحی خوب می خواهید، این گوشی ها بدون شک گزینه های خوبی برای شما هستند. Google Pixel 7 دارای طراحی بسیار بدیع از جمله ماژول دوربین افقی، پشت شیشه ای محافظت شده توسط Gorilla Glass Victus، قاب آلومینیومی و گزینه های رنگی بسیار جالب است. همچنین دارای گواهی IP68 ضد آب است. آیفون 14 اپل دارای طراحی بسیار نمادین با حاشیه های صاف و اندازه جمع و جورتر است. همچنین دارای کیفیت ساخت بهتری از جمله پشت شیشه ای محافظت شده توسط سپر سرامیکی، قاب آلومینیومی و مقاومت بهتر در برابر آب به لطف گواهی IP68 است که به آن اجازه می دهد تا عمق 6 متری به مدت 30 دقیقه زیر آب برود. با این حال، آیفون دارای ناچ زشتی است که همه آن را دوست ندارند.

نمایشگر

نمایشگرهای این دو گوشی دارای مشخصات مشابهی هستند. گوگل پیکسل 7 مجهز به یک پنل 6.3 اینچی (عریض تر از پنل رقیب خود) است که تصاویری با وضوح فول اچ دی پلاس 1080 در 2400 پیکسل، نرخ تازه سازی 90 هرتز، گواهی HDR10+ و حداکثر روشنایی را نشان می دهد. 1400 نیت این شامل یک اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش و همچنین بلندگوهای استریو برای بهبود تجربه صوتی است. آیفون 14 دارای صفحه نمایش Super Retina XDR OLED با قطر 6.1 اینچی کوچکتر، وضوح Full HD + 1170 در 2532 پیکسل، گواهی HDR10، پشتیبانی از Dolby Vision و تشخیص چهره 3 بعدی برای احراز هویت و همچنین بلندگوهای استریو است؛ به نظر می‌رسد آیفون کیفیت تصویر بالاتری ارائه می‌کند، اما پیکسل نرخ تازه‌سازی بالاتر و صفحه نمایش وسیع‌تری دارد و ویژگی‌های بهتری برای گیمرها دارد.

مشخصات و نرم افزار

گوگل پیکسل 7 و آیفون 14 اپل به سخت افزار کلاس پرچمدار مجهز شده اند، بنابراین با این دستگاه ها عملکرد بسیار خوبی خواهید داشت. Google Pixel 7 دارای یک پلتفرم تلفن همراه Google Tensor G2 است که با فرآیند تولید 5 نانومتری ساخته شده است و دارای معماری هشت هسته‌ای شامل دو پردازنده Cortex X1 با حداکثر فرکانس 2.85 گیگاهرتز، شش پردازنده Cortex A78 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و یک پردازنده گرافیکی Mali G710 MC10. در کنار Tensor G2، بسته به نوع انتخابی، 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 وجود دارد. آیفون 14 دارای یک چیپست Apple A15 Bionic است که با همان فرآیند تولید و با معماری هشت هسته ای شامل دو هسته عملکرد Avalanche با فرکانس 3.23 گیگاهرتز، چهار هسته انرژی بلیزارد با فرکانس 1.82 گیگاهرتز و یک پردازنده گرافیکی اختصاصی اپل با 5 هسته ساخته شده است؛ در کنار SoC، 6 گیگابایت رم و 128، 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد. سیستم عامل نصب شده آخرین نسخه اندروید و iOS است: به ترتیب اندروید 13 و آی او اس 16. این تلفن‌ها از پشتیبانی نرم‌افزاری بسیار طولانی برخوردار خواهند شد، بنابراین اگر به دنبال دستگاهی بادوام برای نگهداری سال‌ها هستید، بهترین هستند.

دوربین

سخت افزار دوربین گوگل پیکسل 7 در واقع از آنچه در آیفون 14 یافت می شود بهتر است و باید بتواند عکس های بهتری بگیرد. این دوربین دارای تنظیمات دوربین دوگانه شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار لیزری و OIS و همچنین یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض است. آیفون دارای دو سنسور با وضوح 12 مگاپیکسل است: دوربین اصلی و دوربین فوق عریض.

 باتری

باتری موجود در Google Pixel 7 بسیار بزرگتر از باتری موجود در iPhone 14 است و ظرفیت آن 4355 میلی آمپر ساعت در مقابل تنها 3279 میلی آمپر ساعت موجود در پیکسل است. با این حال، آیفون عمر باتری قابل مقایسه ای را به لطف سطح بهینه سازی بالاتر ارائه شده توسط سیستم عامل iOS تضمین می کند. هر دو گوشی دارای شارژ سریع و شارژ بی‌سیم هستند، اما گوشی اپل فناوری MagSafe را اضافه می‌کند.

قیمت

گوگل پیکسل 7 با قیمت پایه 649 یورو در بازار اروپا و 599 دلار در بازار ایالات متحده موجود است، در حالی که آیفون 14 از 999 یورو در بازار اروپا و 750 دلار در بازار ایالات متحده شروع می شود.

مقایسه این دو گوشی از لحاظ نکات منفی و مثبت:

گوگل پیکسل 7

نکات مثبت:

حرفه ای

مقرون به صرفه تر

صفحه نمایش گسترده تر

باتری بزرگتر

دوربین بالقوه بهتر

نکات منفی:

کیفیت ساخت پایین

 اپل آیفون 14

نکات مثبت:

حرفه ای

عملکرد بهتر

مقاومت بهتر در برابر آب

شناسه چهره

MagSafe

نکات منفی:

قیمت بالاتر

ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
وبگردی