کد خبر: ۳۱۲۲۳
|
۲۵ مهر ۱۴۰۱ | ۱۵:۲۰

ابداع روش خلاقانه برای سازگار کردن انواع وسایل با انرژی خورشیدی

یک شرکت نوپا در کشور سوئد از روشی خلاقانه برای سازگار کردن انواع وسایل و ابزار با انرژی خورشیدی بهره گرفته تا تامین برق آنها بدون آسیب زدن به کره زمین ممکن شود.

به گزارش «نبض فناوری»، نکست وب اعلام کرد، یک استارت‌آپ سوئدی به نام Exeger از انرژی خورشیدی به طور گسترده برای تامین برق وسایل الکترونیکی مصرفی استفاده می کند تا استفاده از باتری کاهش یابد.

از آنجایی که جهان به سمت استفاده از منابع انرژی قابل جایگزینی روی می‌آورد، انرژی خورشیدی سریع‌ترین انرژی تجدیدپذیر در حال رشد است. در واقع، بیش از نیمی از 302 گیگاوات ظرفیت منابع تجدیدپذیر اضافه شده در سطح بین المللی در سال 2021 را همین منبع تشکیل می دهد.

این شرکت بیش از 200 کارمند و دو کارخانه تولید سلول های خورشیدی در استکهلم دارد که در آن سخت افزارهای ثبت شده خود را مهندسی و تولید می کند. فناوری خاص آن که Powerfoyle نام دارد یک نوار کشی جدید است که می تواند به طور یکپارچه با دستگاه های موجود ادغام شود و آنها را قادر می سازد تا نور داخلی و خارجی را به منبع تامین انرژی تقریباً بی پایان تبدیل کنند.

در حال حاضر شش محصول با استفاده از فناوری Exeger تجاری شده است. سه مورد از آنها هدفون های خورشیدی هستند و کلاه ایمنی دوچرخه و یک ابزار مهار سگ خودران، به همین منظور تولید شده است. انتظار می رود تعداد و دامنه این محصولات در آینده افزایش یابد.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
وبگردی