کد خبر: ۳۱۶۰۲
|
۱۴ آبان ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰

این استارت آپ نشتی خانه را مهر و موم می کند

نشتی خانه‌ها و ساختمان‌های از بزرگ‌ترین متخلفان آب و هوا هستند، اما یک استارت‌آپ مستقر در اوهایو، دستاوردهای بزرگی در رفع این مشکل به دست آورده است.

به گزارش «نبض فناوری»، استارت آپ Aeroseal که هم کانال های هوا و هم پاکت های ساختمان را آب بندی می کند، اکنون در سراسر آمریکا و در 29 کشور در دسترس است.

نشتی کانال های هوا و دیوارهای بزرگترین دلیل هدر رفتن انرژی در خانه ها هستند. سیستم‌های معمولی می‌توانند بین ۲۵ تا ۴۰ درصد انرژی گرمایشی یا سرمایشی را از دست بدهند. در حالی که خانه های جدیدتر محکم تر ساخته می شوند، خانه های قدیمی مقصر اصلی هستند. کاهش این انرژی تلف شده نه تنها صورتحساب مصرف کنندگان را کاهش می دهد، بلکه انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط با تولید انرژی را نیز کاهش می دهد که نقش مهمی در تغییرات آب و هوایی دارد. طبق گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، به طور کلی، خانه ها و مشاغل گرمایشی و سرمایشی 13 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهان را در سال 2020 تشکیل می دهند.

از آنجایی که کانال های هوا اغلب در داخل دیوارها قرار دارند، آب بندی آنها می تواند دشوار باشد، اما این فناوری این کار را از داخل انجام می دهد.

آمیت گوپتا، مدیر عامل شرکت Aeroseal گفت: کاری که ما انجام دادیم این است که راهی برای آب بندی کانال های هوا در ساختمان بدون دسترسی فیزیکی به نشتی ها پیدا کرده ایم.

این سیستم نسبتاً ساده و شبیه تعمیر لاستیک پنچر است. ابتدا کانال ها یا پوشش ساختمان را با یک فن تحت فشار قرار می دهد، سپس ذراتی به اندازه میکرون تزریق می کند که وقتی سعی می کنند از ساختمان یا هر فضایی فرار کنند، به طور خودکار به شکاف ها می چسبند و آنها را آب بندی می کنند. به گفته این شرکت، این ذرات از امولسیون غیر سمی و غیر قابل اشتعال آب ساخته شده اند اینها برخی از همان مواد موجود در پستانک و آدامس هستند.

گوپتا می‌گوید مهر و موم کردن خانه‌ای با اندازه متوسط ​​حدود 2500 دلار هزینه دارد، اما ادعا می‌کند که این سرمایه‌گذاری صرف چهار سال باز می گردد.

برچسب ها: خانه استارت آپ آب
ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی