کد خبر: ۳۱۶۲۲
|
۱۵ آبان ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰

مقایسه ردمی نوت12 پرو با ریلمی9 پروپلاس

سری جدید ردمی نوت 12 برای اولین بار عرضه شد و مانند سری قبلی، نسخه پرو پلاس را نیز شامل می شود. این یک  گوشی پرچمدار نیست، اما یک میان رده باقی می ماند. با این حال، مشخصات بسیار جالبی مانند فناوری شارژ شگفت انگیز و چیپست قدرتمند و همچنین دوربین پیشرفته را ارائه می دهد.

به گزارش «نبض فناوری»، برند دیگری که میان‌رده‌های Pro Plus را عرضه می‌کند، ریلمی است که در اوایل امسال با Realme 9 Pro Plus عرضه شد. آیا بهتر است ردمی میان رده تازه معرفی شده را تهیه کنید یا بهتر است مقداری پول برای Realme 9 Pro Plus قدیمی تر پس انداز کنید؟ در اینجا مقایسه ای بین مشخصات اصلی Redmi Note 12 Pro Plus و Realme 9 Pro Plus وجود دارد که به شما در پیدا کردن آن کمک می کند.

طراحی

جالب ترین طراحی متعلق به Realme 9 Pro Plus است. این یکی از معدود تلفن هایی است که دارای شیشه تغییر رنگ  دهنده در پشت است: اگر آن را زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید، تنها در چند ثانیه می تواند رنگ خود را تغییر دهد. باریکتر و سبکتر از رقیب خود است و حتی یک گوشی جمع و جورتر است. اما با Redmi Note 12 Pro Plus، در واقع می توانید کیفیت ساخت بهتری داشته باشید. برخلاف ریلمی که دارای فریم پلاستیکی است، ردمی دارای فریم آلومینیومی و همچنین پشت شیشه ای است. علاوه بر این، دارای گواهی IP53 است که آن را در برابر گرد و غبار و رطوبت مقاوم می کند. با این حال، بسیار ضخیم تر، سنگین تر و بزرگتر از حریف خود است. بنابراین، اگر طراحی زیباتر و یک گوشی ارگونومیک تر می خواهید، به سراغ ریلمی بروید، در غیر این صورت، اگر به دنبال کیفیت ساخت برتر هستید، باید به سراغ ردمی بروید.

صفحه نمایش

پیشرفته ترین نمایشگر متعلق به Redmi Note 12 Pro Plus است. دارای پنل OLED با قطر 6.67 اینچ، رزولوشن فول اچ‌دی پلاس 1080 در 2400 پیکسل، نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، پشتیبانی از Dolby Vision، گواهی HDR10+، حداکثر روشنایی 900 نیت، قادر به نمایش یک میلیارد رنگ با قطر 6.67 اینچ است. و یک اثر انگشت خوان در صفحه نمایش. با Realme 9 Pro+، یک پنل 6.4 اینچی AMOLED با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، نرخ تازه‌سازی 90 هرتز، حداکثر روشنایی 600 نیت و یک حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر دریافت می‌کنید. ریلمی از نظر نرخ تازه سازی، روشنایی و بازتولید رنگ پایین تر است. از سوی دیگر، حسگر اثرانگشت آن به عنوان حسگر قلب عمل می کند. ولی ربطی به کیفیت پنل ندارد.

مشخصات و نرم افزار

بخش سخت افزار Redmi Note 12 Pro Plus قطعاً بهتر از بخش موجود در Realme 9 Pro Plus است. این دستگاه توسط پلتفرم موبایل جدید Dimensity 1080 توسط Mediatek ساخته شده است: چیپست ساخته شده با فرآیند تولید 6 نانومتری با معماری هشت هسته ای متشکل از دو CPU Cortex A78 که با حداکثر فرکانس 2.6 گیگاهرتز کار می کنند و شش پردازنده Cortex A55 با سرعت 2 گیگاهرتز و GPU Mali G68 MC4 کار می کنند. در کنار چیپست، حداکثر 12 گیگابایت رم و حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.2 وجود دارد. Realme 9 Pro Plus دارای یک چیپست پایین‌تر MediaTek Dimensity 920 است که در 6 نانومتر با معماری هشت هسته‌ای متشکل از دو Cortex A78 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز، شش Cortex A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز و GPU Mali G68 MC4 تشکیل شده است. این دستگاه با حداکثر 8 گیگابایت رم و حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی جفت شده است. هر دو گوشی از اندروید 12 استفاده می‌کنند، حتی اگر در دوره‌های مختلف عرضه شدند.

دوربین

پیشرفته ترین تنظیمات دوربین متعلق به Realme 9 Pro+ است. این دوربین دارای تنظیمات دوربین سه گانه شامل سنسور اصلی Sony IMX766 با وضوح 50 مگاپیکسل و OIS و همچنین یک دوربین فوق عریض با وضوح 8 مگاپیکسل و یک دوربین ماکرو با وضوح 2 مگاپیکسل است. علاوه بر این، دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی دارد. Redmi Note 12 Pro Plus دارای همان سنسورهای ثانویه و همان دوربین سلفی است، اما سنسور اصلی سامسونگ با وضوح 200 مگاپیکسل و OIS است.

باتری

Redmi Note 12 Pro Plus به لطف باتری بزرگتر 5000 میلی آمپر ساعتی عمر باتری طولانی تری را ارائه می دهد و به لطف شارژ سریع 120 واتی سریعتر شارژ می شود.

قیمت

شما می‌توانید Realme 9 Pro+ را با قیمت‌های واقعی کمتر از ۳۰۰ یا ۳۰۰ دلار دریافت کنید، در حالی که برای Redmi Note 12 Pro Plus به حداقل ۳۳۹ دلار یا ۳۴۰ یورو نیاز دارید.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 31 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین افزایش قیمت غیرمنتظره را تجربه کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 30 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین بعد از ۳ هفته رکوردی دیگر ثبت کرد
با کنترل از راه دور؛ سگ رباتیک نیروی نظامی چین شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 اردیبهشت 1403 صعود رمزارزهای پیشروی جهان
وبگردی