کد خبر: ۳۲۱۹۱
|
۱۱ آذر ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

ممنوعیت استفاده از تیک تاک برای دولتمردان و کارمندان آمریکایی

ممنوعیت استفاده از تیک تاک برای دولتمردان و کارمندان آمریکایی اجرایی شد. این دستور فرماندار ایالت داکوتای جنوبی‌ست که این مسئله را یک تهدید از سوی چینی‌ها می‌داند.

به گزارش«نبض فناوری» ممنوعیت استفاده از تیک تاک برای دولتمردان و کارمندان آمریکایی به دستور فرماندار ایالت داکوتای جنوبی اجرایی شد. او حفاظت از اطلاعات مردم داکوتای جنوبی را وظیفه خود می‌داند و به همین دلیل استفاده از تیک‌تاک را یک عامل مخرب و یک ابزار جاسوسی می‌داند. البته سیاری این موضوع را یک اقدام سختگیرانه می‌دانند.

در داکوتای جنوبی کارمندان دولتی اجازه ندارند اپلیکیشن تیک‌تاک روی دستگاه‌هایشان نصب کنند؛ زیرا فرماندار این ایالت معتقد است که این اپلیکیشن چینی یک تهدید برای امنیت ملی محسوب می‌شود. به گزارش بلومبرگ، طبق دستور اجرایی امضاشده توسط کریستی نوئم، فرماندار ایالت داکوتای جنوبی، کارمندان و پیمانکاران دولتی اجازه ندارند اپلیکیشن تیک‌تاک را دانلود کنند یا از طریق وب به آن دسترسی داشته باشند.

ممنوعیت استفاده از تیک تاک برای دولتمردان و کارمندان آمریکایی
او در بیانیه‌ای اعلام کرد: ازآنجاکه وظیفه‌ای مهم برای حفاظت از داده‌های شهروندان داکوتای جنوبی برعهده داریم، باید به سرعت این اقدام را اجرا کنیم. امیدوارم ایالت‌های دیگر نیز از داکوتای جنوبی پیروی کنند و کنگره باید اقدام وسیع‌تری در این باره انجام دهد.

تیک‌تاک یک اپلیکیشن چینی اشتراک‌گذاری ویدئو است که به بایت دنس تعلق دارد و اکنون با سختگیری‌های سیاستمداران و مقامات آمریکایی روبه‌رو است. کاخ سفید، کنگره و کمیته سرمایه‌گذاری خارجی در آمریکا هم مشغول بررسی اقداماتی هستند که به میزان قابل توجهی شیوه عملکرد تیک‌تاک در آمریکا را تغییر دهند. مقامات آمریکایی علاوه بر نگرانی‌های معمول مربوط به شبکه‌های اجتماعی درباره سیاست جمع‌آوری اطلاعات تیک‌تاک و رابطه آن با دولت چین نگران هستند. به همین دلیل برخی سناتورهای آمریکایی خواهان ممنوعیت کامل این اپلیکیشن شده‌اند.

منبع: تکراتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی