کد خبر: ۳۲۳۱۴
|
۱۷ آذر ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

کاهش 11 درصدی تولید جهانی گوشی‌های هوشمند در 3 ماهه سوم سال 2022

موسسه تحقیقاتی Trendforce نتایج آخرین بررسی خود در خصوص بازار جهانی گوشی‌‌های هوشمند را منتشر کرده است.

به گزارش«نبض فناوری»موسسه تحقیقاتی Trendforce نتایج آخرین بررسی خود در خصوص بازار جهانی گوشی‌‌های هوشمند را منتشر کرده است. این نتایج نشان‌دهنده کاهش تولید گوشی طی 3 ماهه سوم سال 2022 هستند. تعداد دستگاه‌های تولید شده در این صنعت طی ماه جولای تا سپتامبر برابر با 289 میلیون واحد بوده که در مقایسه با دوره 3 ماهه قبلی 0.9 درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال قبل 11 درصد کاهش داشته است.

اولویت شرکت‌ها برای فروش دستگاه‌های پیش‌تر تولید شده به‌جای عرضه گوشی‌های جدید موجب تقاضای بسیار ضعیف از جانب مشتریان شد. بعلاوه شرایط بسیار دشوار حاکم بر اقتصاد جهانی نیز موجب پایین ماندن سطح تولید گوشی‌های هوشمند شد. سامسونگ با تولید 64.2 میلیون دستگاه گوشی کماکان جایگاه خود به‌عنوان برترین تولیدکننده گوشی‌های موبایل را حفظ کرد. این رقم از رشد 3.9 درصدی تولید گوشی‌های سامسونگ نسبت به دوره 3 ماهه قبلی حکایت دارد.

برند کره‌ای به منظور افزایش فروش مدل‌های پیش‌تر تولید شده خود، میزان تولید گوشی‌های جدید را کاهش داده و احتمالا در گزارش مربوط به 3 ماهه آینده خود به بحث کاهش تولید اشاره خواهد کرد. اپل با تولید 50.8 میلیون دستگاه آیفون، سهم 17.6 درصدی از بازار جهانی را به خود اختصاص داد. بر اساس اعلام موسسه Trendforce این رقم نشان‌دهنده بالاترین سطح تولید 3 ماهه برای اپل است؛ چرا که غول کوپرتینویی با هدف تحویل به موقع آیفون‌های جدید برای ایام تعطیلات در حال افزایش تولید گوشی‌های خود است. بر اساس پیش‌بینی‌ها در 3 ماهه چهارم سال 2022 از هر 4 گوشی هوشمند جدید خارج شده از کارخانه‌ها یکی از آنها جزو خانواده آیفون خواهد بود.

شیائومی و برندهای زیرمجموعه آن شامل ردمی، پوکو و برند فرعی بلک شارک در رتبه سوم جای گرفته و اوپو (به‌همراه برندهای ریلمی و وان‌پلاس) رتبه چهارم را در اختیار دارد. نهایتا ویوو (به‌همراه برند iQOO) نیز در جایگاه پنجم فهرست بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند جای گرفته است. موسسه Trendforce خاطرنشان می‌کند که شرکت‌های چینی به‌دنبال کاهش گرایش خود به فناوری‌های آمریکایی در زمان‌های آینده هستند؛ چرا که شرکت ویوو اقدام به تولید ISP اختصاصی خود نموده و شیائومی نیز یک تراشه شارژ بومی را توسعه داده است. از سوی دیگر اوپو نیز یک تراشه NPU اختصاصی با نام MariSilicon X را در اختیار دارد.

منبع: آی تی رسان

 

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی