کد خبر: ۳۲۳۷۶
|
۲۱ آذر ۱۴۰۱ | ۱۶:۳۰

پایان گرفتن جنگ حقوقی؛ اپل و اریکسون قرارداد چندین ساله امضا می‌کنند

اپل و اریکسون برای حل و فصل این اختلافات، موافقت‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند و متعهد شده‌اند که به این جنگ حقوقی پایان دهند.

به گزارش «نبض فناوری»، اگر به یاد داشته باشید سال 2015 بود که دو شرکت اپل و اریکسون دچار مشکلاتی شده بودند. بخشی از این مسائل حقوقی شامل اختلافاتی برای صدور مجوز فناوری‌های 2G ،3G و 4G بود. همچنین در اکتبر 2021 هم هر یک از این دو شرکت سر پتنت‌های بی‌سیم 5G شرکت آیفون از هم شکایت کرده بودند.

اما اکنون اپل و اریکسون برای حل و فصل این اختلافات، موافقت‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند و متعهد شده‌اند که به این جنگ حقوقی پایان دهند.

شرکت اریکسون نیز در این باره اعلام کرده است که این توافق‌نامه شامل اعطای مجوز پتنت جهانی به اپل و مجوزهای پتنت‌ استاندارد فناوری سلولی است. این توافقنامه همکاری می‌تواند در حوزه فناوری و تجاری بین دو شرکت موثر واقع شود و آنها را بهبود بخشد.

اپل در تابستان 2019 تجارت مودم اینتل را با قیمت 1 میلیارد دلار خریداری کرده بود؛ بدین ترتیب این شرکت به مالک مودم‌های بی‌سیم موبایل تبدیل شد.

اریکسون پس از این توافقنامه اعلام کرده است که میزان درآمد این شرکت پس از امضای این قرارداد در سه ماهه چهارم 530.3 تا 578.5 میلیون دلار خواهد بود.

در سال 2019 نیز دو شرکت اپل و کوالکام قرارداد چندین ساله را برای تامین چیپست امضا کرده بودند که بسیار شبیه به این جریان است. در آخر نیز اپل در این قرارداد با مشکل مواجه شده بود. زیرا نمی‌توانست از پتنت کوالکام و تراشه‌های مودم 5G خود در سری آیفون 15 استفاده کند.

در حال حاضر، اپل دارد روی تراشه‌های مودم تولیدی خود کار می‌کند. انتظار می‌رود این تراشه‌ها در سال آینده در خط تولید آیفون 15 ظاهر شوند. توافقنامه اپل و کوالکام به این معنی است که کوالکام بیشتر گوشی‌های آیفون 15 را تولید خواهد کرد. اگر اپل بتواند از تراشه‌های تولیدی شرکت خودش استفاده کند، سهم تولید تراشه‌های کوالکام در سری آیفون 15، 20 درصد کمتر خواهد شد.

این مسائل نشان از این دارد که مجوز مالکیت معنوی چقدر برای اپل ارزشمند و مهم محسوب می‌شود.

در حال حاضر، مودم‌های تولیدی شرکت کوالکام در سری آیفون 15 سال 2023 قرار خواهند گرفت. اما در نهایت شرکت اپل راهی پیدا می‌کند تا تراشه‌های مودم تولیدی خود را بدون نیاز به مجوز پتنت‌های کوالکام طراحی کرده و در گوشی‌های خود قرار دهد.

منبع/ آی‌تی‌رسان

برچسب ها: اپل اریکسون 5G آیفون
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی