کد خبر: ۳۲۳۷۷
|
۲۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

آیا راه‌اندازی سامانه هوشمند راهکار مناسبی برای شناسایی پیامک‌های کلاهبرداری است؟

امروزه روش‍های جدید برای کلاهبرداری اعمال می‌شود و افراد سودجو مدام از ترفند‌های مختلف به ارسال ایمیل و ارائه لینک نامعتبر و نیز پیامک اقدام می‌کنند و تا از این طریق حساب افراد را خالی کنند.


به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» امروزه روش‍های جدید برای کلاهبرداری اعمال می‌شود و افراد سودجو مدام از ترفند‌های مختلف به ارسال ایمیل و ارائه لینک نامعتبر و نیز پیامک اقدام می‌کنند و تا از این طریق حساب افراد را خالی کنند؛ بنابراین کلاهبرداری‌های پیامکی یکی از دردسر‌های رایج شبکه تلفن همراه است که همواره برخی از کاربران موبایل را نیز دچار مشکل کرده است. برهمین اساس پلیس فتا مدام با ارسال پیامک به کاربران و دارندگان سیم کارت هشدار می‌دهد که مراقب پیامک جعلی باشید.
باوجود اطلاع رسانی‌های گسترده، اما همچنان شیوه کلاهبرداری از طریق ارسال لینک در پیامک، یک شیوه معمول کلاهبرداری است و باعث گلایه مردم شده است.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رفع این مشکل در راستای ارتقا امنیت زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی کشور اقدام به راه اندازی یک سامانه هوشمند با عنوان سامانه کشف کلاهبرداری فیشینگ پیامکی کرده است.
براساس این گزارش، اقدامات انجام شده توسط این سامانه پس از راه اندازی آن، منتج به شناسایی و مسدودسازی بیش از ۶ هزار و ۴۷۰ دامنه جعلی و مسدود سازی حدود ۲۱ هزار شماره تلفن شده است.
همچنین با استفاده از این سامانه شماره تلفن‌هایی که این پیامک‌ها را ارسال می‌کنند هم شناسایی و مسدود می‌شوند.
از این طریق از زمان راه اندازی این سرویس، از ارسال بیش از ۳۲ میلیون پیامک کلاهبرداری جلوگیری شده است که در نتیجه منجر به کاهش پرونده‌های مربوط به کلاهبرداری در فضای مجازی شده است.

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
وبگردی