کد خبر: ۳۲۳۸۲
|
۲۱ آذر ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۵

18 طرح فناورانه به اجرا درمی‌آید تا حمل‌ونقل عمومی در مسیر هموارتری حرکت کند

سرمایه‌گذاری‌های کلان کشورها بر روی صنعت حمل‌ونقل عمومی و توسعه فناورانه این حوزه یک پیام مهم برای مدیران دولتی دارد؛ آن هم ضرورت توجه ویژه به این عرصه پرکاربرد و عمومی که جامعه با آن سروکار دارد.

به گزارش «نبض فناوری»، چند سالی است که صنعت حمل و نقل به طور جدی مورد توجه بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا از جمله کمپانی های فعال در حوزه فناوری قرار گرفته و نتیجه چنین حرکتی، منجر به تولید دستگاه ها و وسایل حمل و نقلی شده است که از آخرین فناوری های روز دنیا بهره می‌برند و با وجود نوپا بودن، می‌توانند نویدبخش آینده‌ای روشن در شیوه حمل و نقل و جابجایی باشند.

صنعت حمل‌ونقل عمومی یکی از صنایع مشتری‌مدار در ادوار مختلف تاریخ بشر محسوب می‌شود و همچنان نیز به عنوان یکی از صنایعی که ارتباط مستمری با روزمرگی مردم دارد و یکی از نیازهای جدی آنها را مرتفع می کند؛ در جوامع کاربردی و راهبردی است.

اما این صنعت حساسی که طیف وسیعی از مردم را به مشتریان دایمی خود بدل کرده چند سالی است که در دایره فناوری‌ها و خلاقیت‌ها به سمت حیاتی نو و مدیریتی نوین حرکت کرده است و مسافران، رانندگان و مدیران شهری از مزایای این مدل جدید و پیشرفته حمل و نقل بهره مند می شوند.

مدلی از حمل و نقل که با استفاده از فناوری های مدرن و خلاقیت های دانشی و تخصصی؛ علاوه بر تامین نیاز عمومی به جابه‌جایی و تردد؛ امکانات دیگری نیز در اختیار شهروندان قرار می دهند که از آن جمله می‌توان به هوشمند شدن رصد خودروهای کاربردی در حمل و نقل عمومی، اطلاع رسانی از زمان دقیق حرکت وسایل نقیله، درخواست هوشمند خودرو و غیره اشاره کرد.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان نیز در همین مسیر تلاش کرده تا با حمایت از شرکت های دانش بنیان و خلاق؛ اثری ماندگار و هوشمندانه در توسعه حمل و نقل عمومی و بازار محصولات و خدمات بومی تولید شده در این عرصه داشته باشد.

بر همین اساس از 18 محصول و خدمت نوآورانه و فناورانه که در توسعه یافتگی حمل و نقل عمومی موثر هستند حمایت کرده است. محصولاتی چون «پلت فرم یکپارچه شهر پی»، «سامانه اتوبوس‌یابی»، «کیوسک هوشمند درخواست تاکسی در مبادی ورودی شهرها»، «نسل جدید تابلوهای هوشمند اطلاع رسانی اتوبوس»، «پرداخت کرایه قطار شهری با اپلیکیشن تاب»، «اپلیکشین هوشمند شهرداری»، «سامانه ویدئو مپ» و «پرداخت آنلاین حمل و نقل عمومی» از جمله این تولیدات است.

ارسال نظرات
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
وبگردی