کد خبر: ۳۲۴۴۱
|
۲۵ آذر ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

ارائه ۳۰ نوع حمایت دولتی برای حمایت از کسب و کار‌ها

طی چند ماه گذشته به دلیل مسدودسازی برخی از پلتفرم‌های خارجی بسیاری از کسب وکار‌های اینترنتی با مشکلات معیشتی مواجه شدند و برهمین اساس مسوولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور حمایت از کسب و کار‌های اینترنتی بسته حمایتی ویژه‌ای را در نظر گرفتند.


به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» طی چند ماه اخیر به دلیل برخی از مسائل اینترنت محدود و حتی برخی از پلتفرم‌ها وپیام رسان‌ها دچار اختلال شده و یا مسدود شدند. در این بین بسیاری از کسب وکار‌های کوچک و گا‌ها بزرگ در بستر فضای مجازی کسب درآمد می‌کردند متاسفانه از آن زمان تاکنون با مشکلات و چالش‌هایی مواجه هستند. برای اینکه دولت بتواند از این کسب وکار‌ها حمایت از آنها خواسته شد که فعالیت‌های خودشان را به پلتفرم‌های داخلی منتقل کنند.

براساس این گزارش دولت برای رفع مشکلات کسب وکار‌های اینترنتی و آنلاین بسته حمایتی را اختصاص داده است تا از این طریق بخشی از موانع را مرتفع سازد به گونه‌ای که مسوولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی ماه‌های اخیر بر لزوم حمایت از کسب و کار‌های دیجیتال تأیید کردند و بسته حمایتی ویژه‌ای را برای کسب و کار‌های اینترنتی در نظر گرفتند.

بسته حمایتی مذکور شامل ۱۴ ماده و ۳۰ نوع حمایت دولتی برای حمایت از کسب و کار‌ها است و مواردی را مانند تأمین منابع برای تجهیزات مورد نیاز سکو‌های مشمول، تسهیل مجوز کسب و کار، حفظ حریم خصوصی کسب و کار‌ها و کاربران، ارائه خدمات دولتی در سکو‌های مشمول و تسهیل استقرار سکو‌های مشمول درپارک‌های علم و فناوری برای کاربران و پلتفرم‌های داخلی درنظر گرفته است.

در همین رابطه سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد، به دنبال تصویب «آیین‌نامه حمایت از سکو‌ها و کسب و کار‌های اقتصاد دیجیتال» که با هدف حمایت از رشد و توسعه فضای کسب وکار‌های دیجیتال کشور و توسعه اقتصاد دیجیتال به امضای معاون اول رئیس جمهور رسید، صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان یکی از دستگاه‌های متولی، جزییات حمایتی خود را تشریح کرد.

ارسال نظرات
وبگردی