کد خبر: ۳۲۶۴۴
|
۰۵ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

چرا این روز‌ها حال اینترنت خوب نیست| کندی اینترنت مساوی با نقض حقوق شهروندی

کند کردن سرعت اینترنت در کشور نقض حقوق شهروندی است و شهروندان هر جامعه حق این را دارند که از خدمات بهینه استفاده کنند. در همین راستا یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دسترسی آزاد به اطلاعات را جزو حقوق مردم می‌داند و معتقد است که ما هم باید از حقوق مردم حفاظت و پاسداری کنیم.


به گزارش خبرنگار «نبض فناروری» یکی از مسائلی که امروزه بیشتر مورد توجه قرار گرفته و بیشتر مورد انتقاد است بحث کندی سرعت اینترنت و در برخی ساعات قطعی آن است که این مهم باعث شده که کسب وکار‌های اینترنتی و مشاغل دیگر با مشکل مواجه شوند. این موضوع در حالیکه باید مورد ارزیابی و حل شود روزبه روز بدتر می‌شود. این در حالیست که وزیر ارتباطات عامل کندی اینترنت را استفاده از فیلترشکن قلمداد می‌کند. از سوی دیگر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی کندی اینترنت را هجوم کاربران به پیام‌رسان‌های داخلی می‌داند.

متاسفانه مشکلات جامعه تنها به اینترنت محدود نمی‌شود؛ بلکه آلودگی هوا طی چند روز گذشته این چالش را دوچندان کرده است؛ چرا دانش آموزان و دانشجویان کلاس‌هایشان به دلیل تعطیلی‌های ناشی از آلودگی هوا، به صورت مجازی بوده، از سرعت پایین اینترنت گلایه داشته و اعلام می‌کردند که به سختی می‌توانند فایلی را آپلود یا دانلود کنند.

باید به این نکته کلیدی اشاره کرد و گفت: امروزه زندگی مردم در کار‌های آموزشی، پژوهشی و امور روزمره از جمله نوبت‌دهی اینترنتی برای مراجعه به پزشک، خرید، کار‌های اداری، ارسال ایمیل و ارتباطات اجتماعی نیاز به افزایش و بهبود سرعت اینترنت دارد؛ بنابراین با ادامه این روند مردم اعتماد خود را به مسئولان از دست می‌دهند چرا که کند کردن سرعت اینترنت نقض حقوق شهروندی است و شهروندان هر جامعه حق این را دارند که از خدمات بهینه استفاده کنند. در همین راستا یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دسترسی آزاد به اطلاعات را جزو حقوق مردم می‌داند و معتقد است که ما هم باید از حقوق مردم حفاظت و پاسداری کنیم.

رحیمی جهان‌آبادی با این حال می‌گوید: درباره بهانه‌ای که الان تحت عنوان ناآرامی‌ها و سوءاستفاده اغتشاشگران از اینترنت برای محدودکردن اینترنت مطرح می‌شود، باید بگویم که اکنون فضای کشور آرام است و به‌عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی که گزارش‌های روزانه را دریافت می‌کنیم، هیچ مشکلی در کشور نداریم.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بر این اساس معتقد است که وزارت ارتباطات در این مورد کوتاهی می‌کند و می‌گوید: «تحلیل‌های بعضی از دوستان مبنی بر اینکه فضای اینترنت را محدود کنید و اگر اینترنت محدود نشود، چنین و چنان می‌شود، به‌نظر من این ادله کاملا نادرست است.»

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی