کد خبر: ۳۲۹۹۱
|
۲۳ دی ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

سامسونگ احتمالاً سال آینده میلادی گلکسی واچ را به نمایشگر micro-LED مجهز می‌کند

به نظر می‌رسد سامسونگ یک تیم را مشغول تجاری‌سازی نمایشگر micro-LED برای ساعت‌های هوشمند کرده است.

به گزارش«نبض فناوری»در حالی که در چند روز گذشته شاهد انتشار شایعاتی درباره استفاده از پنل micro-LED در نسل‌های بعدی اپل واچ اولترا بودیم، حالا به نظر می‌رسد سامسونگ هم می‌خواهد در چنین مسیری گام بردارد. طبق گزارشی جدید، کره‌ای‌ها سال آینده میلادی از نمایشگر micro-LED در ساعت هوشمند گلکسی واچ استفاده می‌کنند.

سامسونگ بزرگ‌ترین تأمین‌کننده نمایشگرهای OLED برای گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند است و محصولات اپل واچ هم از پنل‌های OLED کره‌ای‌ها استفاده می‌کنند. حالا ظاهراً سامسونگ می‌خواهد این برتری را برای نسل بعدی نمایشگرها یعنی micro-LED هم حفظ کند.

نمایشگر micro-LED سامسونگ برای ساعت‌های هوشمند

طبق گزارشی جدید، سامسونگ سال گذشته میلادی یک تیم را مشغول تجاری‌سازی نمایشگرهای micro-LED برای ساعت‌های هوشمند کرده است. درحال‌حاضر کره‌ای‌ها تلویزیون‌های گران‌قیمت با این نوع پنل را به فروش می‌رسانند، بنابراین آوردن این فناوری به ساعت‌های هوشمند در آینده نزدیک، چندان دور از ذهن نیست. به گفته منابع، این تیم باید تا پایان امسال چنین اقدامی را انجام دهد.

البته حتی اگر این تیم بتواند در سال جاری میلادی فرایند تجاری‌سازی پنل‌های micro-LED برای ساعت‌های هوشمند را انجام دهد، باز هم انتظار نداریم که گلکسی واچ امسال به این نمایشگر مجهز شود. بنابراین زودترین زمان برای آوردن این نوع پنل‌ها به ساعت‌های هوشمند، احتمالاً سال آینده میلادی خواهد بود.

اگرچه سامسونگ می‌تواند این نوع پنل‌ها را در اختیار اپل برای اپل واچ قرار دهد، اما به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها می‌خواهند خودشان مستقیماً وارد این بخش از بازار شوند و شروع به توسعه پنل‌های micro-LED برای اپل واچ اولترا کنند. البته ظاهراً اپل درنهایت می‌خواهد برای اپل واچ و آیفون نمایشگر تولید کند.

نمایشگر micro-LED نسبت به پنل OLED چندین برتری دارد. این نوع پنل‌ها روشنایی بالاتری دارند و در زمینه بهره‌وری انرژی، عملکرد بهتری از خودشان نشان می‌دهند. همچنین در برابر نور خورشید، خوانایی بالاتری دارند. البته از سوی دیگر هزینه ساخت آن‌ها از پنل‌های OLED بالاتر است، هرچند با افزایش تولید و گذر زمان، این اختلاف هزینه ساخت کمتر و کمتر می‌شود.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی