کد خبر: ۳۲۹۹۶
|
۲۴ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

محدودسازی اینترنت همچنان عامل کندی توسعه کسب وکار‌های اینترنتی

یکی از مشکلاتی که صاحبان کسب‌وکار به‌ویژه کسب‌وکار‌های کوچک در این چند ماه اخیر با آن دست‌به‌گریبان بوده‌اند، مشکل محدودیت اینترنت به عنوان یکی از اجزای مهم و انکارناپذیر فضای کسب‌وکار امروز است که بایستی در این زمینه تدابیری اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» همزمان با محدودسازی اینترنت اکثر کسب وکار‌ها به ویژه کسب و کار‌های اینترنتی و خرد با چالش‌های زیادی مواجه شدند به گونه‌ای که برخی از کسب وکار‌ها به دلیل نبود اینترنت و حمایت مسئولان با تعدیل نیرو مواجه شده و یا تعطیل شدند. برهمین اساس امروزه فروش این کسب وکار‌ها کاهش پیدا کرده است.

لازم به ذکر است که اینترنت‌های خانگی نیز از همان روز اول با اختلال و کندی همراه بوده و این موضوع تا به امروز به قوت خود باقی‌مانده است. در کشورمان افراد بسیاری از طریق فضای مجازی، کسب درآمد می‌کنند. طبق تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده، حدود ۱۰ میلیون شهروند ایرانی از طریق اپلیکیشن اینستاگرام کسب درآمد می‌کنند. با عدم دسترسی به این پلتفرم محبوب، خسارت زیادی به وضعیت معیشتی اقشار مختلف جامعه و خانواده‌های آن‌ها وارد شده است. بستن یا فیلترینگ اینستاگرام، چرخه معیشت و تجارت اشخاص زیادی را تحت تأثیر قرار داده و ضرر هنگفتی به آن‌ها وارد می‌کند.

از سوی دیگر طبق گفته غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران اعلام کرده افزایش اختلال در اینترنت و محدودیت‌های اعمال شده بر اینترنت، بیش از ۴۰۰ هزار کسب و کار را در معرض نابودی قرار داده است و با تداوم این وضعیت، معیشت ۹ میلیون نفر از جمعیت کشور در معرض خطر قرار می‌گیرد؛ بنابراین یکی از مشکلاتی که صاحبان کسب‌وکار به‌ویژه کسب‌وکار‌های کوچک در این چند ماه اخیر با آن دست‌به‌گریبان بوده‌اند، مشکل محدودیت اینترنت به عنوان یکی از اجزای مهم و انکارناپذیر فضای کسب‌وکار امروز است.

بر این اساس، محدودسازی اینترنت در چند ماه اخیر ضمن آنکه زیان جبران‌ناپذیری را بر بسیاری از شرکت‌ها به‌ویژه کسب‌وکار‌های فعال در بخش خدمات تحمیل کرده، به کاهش سهم فناوری اطلاعات در تولید ناخالص ملی منجر شده است.

براساس این گزارش یکی از مسائل بسیار مهم دنیای کسب و کار و رقابت، آگاهی به قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های کسب و کار‌های اینترنتی است. به عبارت دیگر برای رسیدن به درک صحیح از عرصه کسب و کار‌های اینترنتی و موفقیت در این زمینه باید علاوه بر شناخت این حوزه، به قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های ضروری آن آگاهی داشت.

ضرورت تأمین امنیت کسب وکار‌های اینترنتی از ابتدای شروع فعالیت هر فروشگاه اینترنتی اهمیت بسیاری دارد. تمام کسانی که در پروسه کسب‌وکار‌های اینترنتی، فروشگاه‌های آنلاین و خرید اینترنتی و یا ارائه خدمات آنلاین فعال هستند بابت امنیت این حوزه نگران‌اند و این نگرانی موضوعی است که هم از جانب صاحبان کسب و کار‌ها و هم از جانب مشتریان و خریداران احساس می‌شود. بعد از آگاهی به قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های کسب و کار‌های اینترنتی مهم‌ترین مسئله بالا بردن امنیت کسب و کار‌های اینترنتی است.

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
وبگردی