کد خبر: ۳۳۱۰۸
|
۳۰ دی ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

توییتر با تغییر قوانین، رسماً به کار کلاینت‌های شخص ثالث در این پلتفرم پایان داد

به موجب این تغییر، توییتر رسماً تایید کرد که کلاینت‌های شخص سوم دیگر به API آن دسترسی ندارند.

به گزارش«نبض فناوری» توییتر تقریباً یک هفته پس از آن که تأیید کرد، دسترسی کلاینت‌های شخص ثالث به پلتفرم خود را مسدود کرده و هیچ توضیحی درباره آن ارائه نکرد، اکنون قوانین توسعه‌دهنده خود را برای ممنوعیت مشتریان شخص ثالث بروزرسانی کرده است. قوانین جدید این شبکه اجتماعی بیان می‌کند که افراد نمی‌توانند از API یا محتوای آن برای ایجاد یک جایگزین یا خدمات و محصول مشابه به برنامه‌های کاربردی توییتر استفاده کنند.

قوانین توییتر که روز پنجشنبه بروزرسانی شد، توضیح می‌دهد که «برنامه‌های تو‌ییتر» به «محصولات، خدمات، برنامه‌ها، وب‌سایت‌ها، صفحات وب، پلتفرم‌ها و سایر پیشنهادات این شرکت از جمله مواردی که از طریق https://twitter.com و برنامه‌های موبایل تو‌ییتر ارائه می‌شوند» اشاره دارد.

قوانین توییتر

طبق اطلاعات Wayback Machine، بند مربوط به ممنوعیت خدمات جایگزین با جدیدترین بروزرسانی به قوانین توییتر اضافه شده است.

تغییر قوانین تو‌‌ییتر در حالی صورت می‌گیرد که این شرکت به آرامی دسترسی چندین مشتری محبوب شخص ثالث خود مانند Tweetbot و Twitterific را از 12 ژانویه مسدود کرد. در آن زمان، توسعه‌دهندگان برنامه‌ها گفتند که هیچ اطلاعاتی از سوی توییتر به آن‌ها ارائه نشده است.

سپس در 17 ژانویه، توییتر از طریق حساب توسعه‌دهنده خود توییت کرد که «قوانین طولانی مدت مربوط به API خود را اجرا می‌کند» که «ممکن است باعث شود برخی از برنامه‌ها کار نکنند».

استقبال توسعه‌دهندگان از قوانین جدید توییتر

با این حال، بیانیه تو‌ییتر چندان با استقبال خوبی مواجه نشد، زیرا بسیاری از توسعه‌دهندگان و مفسران به عدم شفافیت قوانین این شرکت اشاره کردند و همچنین گفتند که این برنامه‌های شخص ثالث سال‌های قبل از خرید توییتر توسط ایلان ماسک، فعالیت می‌کردند.

ایلان ماسک

احتمالاً یکی از دلایل تغییر قوانین و ممنوعیت مشتریان شخص ثالث تو‌ییتر به پول و درآمدزایی مربوط می‌شود. توییتر از زمانی که ماسک مدیریتش را برعهده گرفت، از نظر مالی با مشکلات فراوانی مواجه شد و در حال حاضر میلیاردها دلار بدهی برای آن به همراه آورده است. همچنین مشتریان شخص ثالث در مقایسه با مشتریان شخص اول احتمالاً درآمد کمتری برای آن به همراه دارند.

منبع:دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی