کد خبر: ۳۳۱۱۲
|
۰۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

اینترنت کی به حالت عادی بازمی‌گردد؟

موضوع برقراری امنیت عمومی در هر کشوری از اهمیت بالایی برخوردار است، اما مگر می‌شود با قطعی و محدود کردن اینترنت امنیت ایجاد کرد؟ دولت اگر زیرساخت‌های حقوقی، مشوق‌های مالی و امنیت شبکه داخلی را مهیا کند، بسیاری از افراد خودخواسته به سمت پلتفرم‌های داخلی می‌آیند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» با وجود گذشت چند ماه از محدودیت‌های اینترنتی متاسفانه هر روز شاهد قطعی و محدودیت گسترده اینترنت در کشور هستیم در حالیکه بنا به گفته مسئولان قرار بود با گذشت زمان و با بازگشت آرامش به کشور محدودیتی در این حوزه صورت نگیرد.

بسیاری از کارشناسان براین باورند که قطعی چندروزه اینترنت آسیب‌های جبران‌ناپذیری به تجارت مجازی و کسب وکار‌های فعال در این عرصه می‌زند، متأسفانه شنیده می‌شود که فشار‌هایی برای تداوم این شرایط وجود دارد. اکنون هیچ‌کس نمی‌داند که چه زمانی اینترنت به حالت عادی بازمی‌گردد.

هم اکنون بالای ۱۰ میلیون نفر از طریق فضای مجازی کسب معاش می‌کنند بنابراین مسئولان به جای اینکه با مردم صادقانه صحبت کنند، سکوت را ترجیح داده و نیازی نمی‌بینند که رفع ابهام کنند. این در حالیست که با این منطق و روش حقوق شهروندان نقض می‌شود در حالیکه این حقوق یک شهروند است که از خدمات نسبی بهره‌مند شود.

براساس این گزارش کسب‌وکار‌های خردی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، در پی این ناآرامی‌ها و کندی اینترنت به شدت متضرر شدند. از سوی دیگر نیز کسب‌وکار‌های بزرگ‌تر به این شبکه اجتماعی وابسته هستند و تعدادی از مشتریان خود را در آن پیدا می‌کنند. کسب‌وکار‌های بزرگ در شبکه‌های اجتماعی بازاریابی می‌کنند و سرمایه‌گذاری‌هایی برای گسترش فعالیت خود در این پلتفرم کرده‌اند که اگر این قطعی ادامه‌دار باشد ضرر هنگفتی را متحمل خواهند شد. این در حالی است که توسعه کسب و کار و فعالیت‌های اقتصادی نیاز به فضای امن و آرام دارد.

مسئولان کشور باید این نکته مهم را مورد توجه قرار دهند که مسیر امنیت عمومی کشور از راه تأمین امنیت اقتصادی و معیشتی می‌گذرد. با قطع سراسری اینترنت امنیت اقتصادی هم از بین می‌رود.

باید به این نکته کلیدی اشاره کرد وگفت موضوع برقراری امنیت عمومی در هر کشوری از اهمیت بالایی برخوردار است، اما مگر می‌شود با قطعی و محدود کردن اینترنت امنیت ایجاد کرد؟ دولت اگر زیرساخت‌های حقوقی، مشوق‌های مالی و امنیت شبکه داخلی را مهیا کند، بسیاری از افراد خودخواسته به سمت پلتفرم‌های داخلی می‌آیند. اما با اجبار و محدودیت این کار امکان‌پذیر نیست. این کار هم باید به بخش خصوصی واقعی واگذار شود که مردم بتوانند به آن اعتماد کنند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی