کد خبر: ۳۳۱۴۸
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

چگونه می‌توان با هوش مصنوعی امنیت را برای خانه آورد؟

هوش مصنوعی در ساختمان‌های هوشمند کارایی بسیار زیادی را دارد به طوری‌که با استفاده از آن می‌توان امنیت، کاهش مصرف انرژی، راحتی و آسایش را به خانه آورد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» فناوری که امروزه بیشتر کاربردی و مورد توجه قرار گرفته، تکنولوژی هوش مصنوعی است که در تمام بخش‌ها از جمله صنعت ساختمان و کاهش انرژی کاربردی شده است.
می‌توان گفت امروزه زندگی بدون هوش مصنوعی بسیار سخت است و به جرات می توان گفت که جز جدایی ناپذیر زندگی به حساب می‌آید. همچنین هوش مصنوعی در خانه هوشمند هم نقش زیادی را دارد و سیستم خانه هوشمند بدون هوش مصنوعی کارایی ندارد.

مصرف انرژی در بخش ساختمان‌ها به ویژه در ساختمان‌های مسکونی به دلیل توسعه اجتماعی و شهرنشینی، بیشترین سهم را در بین کلیه بخش‌های مصرف به خود اختصاص داده است. کاربرد هوش مصنوعی در صنعت ساختمان منجر به تولید سازه‌ای ایمن‌تر، کارآمدتر و کم هزینه‌تر خواهد شد. این هوش مصنوعی است که عادات و رفتار‌های ما را شناسایی و سیستم هوشمند را مدیریت می‌کند تا طبق خواسته و سلایق ما عمل کند.

سیستم روشنایی در خانه ‌های هوشمند بسیار کارآمد است. تصور کنید سیستم روشنایی بدون هوش مصنوعی را. سیستم روشنایی هوشمندی که در طول شبانه روز با هر حرکتی، چراغ‌ها را خاموش و روشن می‌کند. بطور کلی، هوش مصنوعی در ساختمان‌های هوشمند کارایی بسیار زیادی را دارد. تامین امنیت، کاهش مصرف انرژی، ایجاد راحتی و آسایش برای کاربر از مواردی است که هوش مصنوعی در ساختمان های هوشمند، با خود به ارمغان آورده است.

هوش مصنوعی و به طورکلی تکنیک‌های یادگیری ماشین به طور خاص در پیش‌بینی و عملکرد انرژی ساختمان نقش موثری داشته و می‌توانند در بحث مصرف انرژی، مدیریت، صرفه جویی‌تر مصرف و در نهایت ایجاد راحتی و آسایش نقش بسزایی داشته باشد.

همچنین هوش مصنوعی می‌تواند به افراد و شرکت‌های ساخت و ساز مختلف، به منظور پیش‌بینی قیمت مصالح ساختمانی کمک کند. شرکت‌های ساخت مصالح ساختمانی می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی مناسب‌ترین مصالح را با توجه به دما، فشار و… با توجه به داده‌های به دست آمده از لیزر، معاینات اولتراسوند، دوربین‌ها، دماسنج‌ها و سایر تجهیزات ممکن تولید کنند.

از سوی دیگر استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت زیرساخت‌های هوشمند خانه به جمع آوری داده‌های دستگاه‌های اتوماسیون خانگی، پیش بینی رفتار کاربر، تهیه داده ها، کمک به تقویت امنیت داده‌ها و حفظ حریم خصوصی کمک می‌کند. با داشتن قابلیت انجام وظایف خاص به صورت خودکار برای کاربر، حضور هوش مصنوعی در اتوماسیون منازل به ما این امکان را می‌دهد تا با محدود کردن هر چه بیشتر کاربر، وسایل و امکانات منزل به صورت خودکار کنترل شده و در عین حال خانه‌ها ایمن‌تر شوند.

همچنین با هوش مصنوعی می‌توان امنیت را به خانه آورد بدین ترتیب که با هوش مصنوعی ورود و خروج افراد را کنترل کرد و از طریق سنسورها، چهره ی افراد را شناسایی و از ورود افراد غیر مجاز جلوگیری کرد.
سیستم قفل مرکزی توسط سنسور‌ها کنترل می‌شود و این سنسور‌ها از طریق هوش مصنوعی و از طریق اثر انگشت اجازه ورود و خروج را به افراد می دهد.

سنسور‌های اعلان حریق، دود و نشت گاز و آب همگی از طریق هوش مصنوعی کار می‌کنند و امنیت ساختمان را حفظ می‌کنند. بطور کلی، هوش مصنوعی در ساختمان‌های هوشمند کارایی بسیار زیادی را دارد. تامین امنیت، کاهش مصرف انرژی، ایجاد راحتی و آسایش برای کاربر از مواردی است که هوش مصنوعی در ساختمان های هوشمند، با خود به ارمغان آورده است.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی