کد خبر: ۳۳۳۹۵
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

راه‌اندازی ۹۰ سایت توسعه ارتباطات خراسان جنوبی در ۱۷ ماه گذشته

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: در یک سال و نیم گذشته ۹۰ سایت توسعه شبکه ملی اطلاعات در نقاط مختلف خراسان جنوبی راه‌اندازی شده که نقش موثری در ارتقای وضعیت ارتباطی استان داشته است.

به گزارش«نبض فناوری»مصطفی بهی افزود: از این تعداد ۳۵ سایت جدید توسعه شبکه تلفن همراه و اینترنت پرسرعت احداث و راه‌اندازی شده همچنین ۵۵ سایت تلفن همراه روستایی برای برقراری اینترنت پرسرعت همراه به فناوری بالاتر ارتقا یافته‌ است.

وی گفت: به‌طور میانگین از ابتدای دولت سیزدهم هر ماه، ۲ سایت جدید توسعه شبکه تلفن همراه و اینترنت را در روستاهای استان احداث کرده‌ایم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از کارکردهای مهم شبکه ملی اطلاعات اتصال به اینترنت جهانی روی بستر پایدار است افزود: یکی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات است.

وی بیان کرد: در این راستا اتفاقات خوبی در خراسان جنوبی رقم خورد و از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۶۳ روستای استان با اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان و جمعیت ۱۶ هزار خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

بهی گفت: در خراسان جنوبی ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که بیش از ۷۰ درصد این روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل و از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند.

وی اظهار داشت: برای تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار باقیمانده در خراسان جنوبی نیز اتصال به شبکه ملی اطلاعات برنامه‌ریزی و به اپراتورها ابلاغ شده است که هدف‌گذاری کرده‌ایم تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۵ درصد و چه بسا ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی افزود: برای اتصال این روستاها باید ۹۳ سایت جدید و ارتقای ۸۵ سایت را اجرایی کنیم تا اکثر روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

وی عنوان کرد: همچنین تلاش و هدف‌گذاری ما این است که تا پایان سال جاری با احداث ۲۰ سایت جدید توسعه شبکه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه و ارتقای۳۰ سایت به فناوری بالاتر پوشش شبکه ملی اطلاعات را در روستاهای خراسان جنوبی به ۸۰ درصد برسانیم.

بهی گفت: شاید به صورت هفتگی بین چهار تا پنج روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود و سرعت کار ما درخصوص گسترش چتر شبکه ملی اطلاعات با همراهی دولت در تامین اعتبار بالاست.

وی افزود: در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان، ۸۹ هزار خانوار ساکن هستند که ۸۰ درصد این خانوارها به خدمات شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند و در روستاهای زیر ۲۰ خانوار استان ۶ هزار خانوار داریم که طبق تکالیف قانونی اتصال اینترنت این روستاها در اولویت وزارتخانه نیست.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: اما ۳۰ درصد روستاهای زیر ۲۰ خانوار در مجاورت روستاهای بالای ۲۰ خانوار هم به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند همچنین گاهی برخی روستاها جمعیت زیادی ندارند اما با روستاهای اقماری جمعیت بالایی می‌شوند که اتصال برخی از این روستاها نیز در دستور کار است.

منبع:ایرنا

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی