کد خبر: ۳۳۳۹۹
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

سامسونگ روی هدست AR/VR اندرویدی با تراشه کوالکام کار می‌کند

در جریان رویداد Galaxy Unpacked 2023 که دیشب برگزار شد، سامسونگ از سری گوشی‌های هوشمند گلکسی S23 و لپ‌تاپ‌های جدید گلکسی بوک 3 خود رونمایی کرد.

به گزارش«نبض فناوری»کمی بعد، این شرکت از همکاری جدید خود با گوگل و کوالکام حرفی به میان آورد و خاطرنشان کرد که این دو شرکت اکنون قصد دارند هدست XR جدیدی را توسعه بخشیده و تولید کنند. سامسونگ اعلام کرد که قرار است این دستگاه به زودی عرضه شود.

سامسونگ بیشتر قصد داشت با تولید هدست XR آینده خود، با هدست AR اپل رقابت کند. در این هدست از چیپست کوالکام استفاده شده و نرم‌افزارهای گوگل نیز در آن نقش دارند. البته آنطور که گفته شده بنظر می‌رسد متا و مایکروسافت نیز در این پروژه حضور موثری خواهند داشت.

رئیس سامسونگ نیز اعلام کرده بود که برای موفقیت هرچه بیشتر دستگاه، در ابتدا باید آماده‌سازی پلتفرم و نرم‌افزار به طور کامل تمام شود. پس نتیجه می‌گیریم که سامسونگ قصد دارد از اشتباهات دیگر شرکت‌ها در ساخت هدست‌های AR/VR/MR استفاده کرده، از آنها درس بگیرد و دستگاهی عالی و بی‌نقصی را وارد بازار کند. دستگاهی که کاربران در هنگام استفاده از آن، نهایت لذت را ببرند.

اگر به یاد داشته باشید، اولین بار سال 2015 بود که سامسونگ Gear VR از اولین هدست واقعیت مجازی خود رونمایی کرد. این شرکت چندین نسخه این هدست را وارد بازار کرد، ولی کمی بعد متوقف شد و دیگر شاهد عرضه هدست‌های VR نبودیم. سپس، این شرکت به سمت توسعه و تولید هدست مستقل MR (Mixed Reality) پیش رفت، تولید این دستگاه که برای کامپیوترها و رایانه‌های شخصی عرضه شده بود، نیز کمی بعد متوقف شد.

حالا ما امیدواریم که شرکت کره‌ای مطرح سامسونگ این بار بتواند با همکاری و مشارکت گوگل، کوالکام و چند شرکت دیگر، هدست خاص خود را توسعه بخشد و در رقابت با اپل و هدست جدید XR آن پیروز شود.

منبع: آی تی رسان

ارسال نظرات
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی