کد خبر: ۳۳۴۹۱
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

طرفداران اپل کدام محصولات این شرکت را بیشتر دوست دارند؟

یکی از دلایل موفقیت چشمگیر اپل در جذب مخاطبان مختلف، عملکرد کم‌نقص اکوسیستم این شرکت است. اگرچه برخی کاربران این اکوسیستم را بیش‌تر به یک زندان تشبیه می‌کنند؛ اما نمی‌توان انکار کرد که این زندان زیبا است.

به گزارش«نبض فناوری»احتمالا به همین دلیل است که کاربران هرگز به استفاده از یک دستگاه‌ اپلی بسنده نکرده و در صدد خریداری گونه‌های مختلف آنها هستند. اما آیا تا کنون از خود پرسیده‌اید که کدام‌یک از دستگاه‌های اپلی از بیش‌ترین میزان محبوبیت در میان کاربران برخوردار است؟ موسسه تحقیقاتی Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) در گزارش اخیر خود دقیقا به همین موضوع پرداخته است.

مسلما برای ارائه پاسخ قطعی به این پرسش نیازی به اجرای یک نظرسنجی کامل نخواهد بود. بدیهی است که آیفون جایگاه برتر را در اختیار دارد. با این‌حال جالب خواهد بود که ببینیم این برتری تا چه اندازه است. بر اساس اعلام این گزارش از هر 10 مصرف‌کننده اپل حدودا 9 نفر یا به بیان دقیق‌تر 88 درصد از آنها صاحب آیفون‌ هستند.

آیپد دومین دستگاه پرطرفدار به‌شمار رفته و سهم نسبتا چشمگیر 73 درصدی را به خود اختصاص داده است. با توجه به این واقعیت که فروش تبلت‌های اپل اخیرا شروع به کاهش کرده است؛ لذا این رقم بسیار قابل توجه به‌نظر می‌رسد. رتبه سوم این نظرسنجی متعلق به اپل واچ است. بیش از نیمی از کاربران اپل یا به بیان دقیق‌تر 58 درصد از آنها صاحب اپل واچ هستند.

این موضوع نیز کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد. اپل واچ و آیفون زوج فوق‌العاده‌ای به‌شمار می‌روند. شایان به ذکر است که در سال گذشته گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد تعداد بسیار زیادی از کاربران آیفون صاحب یک دستگاه پوشیدنی اپل هستند. به‌نظر می‌رسد که کمترین میزان محبوبیت در میان محصولات اپلی متعلق به مک است؛ دستگاهی که کمپانی در ابتدا با کمک آن به شهرت رسید.

ظاهرا تنها نیمی از کاربران اپل دارای یکی از دستگاه‌های مک شامل کامپیوترهای دسکتاپ و لپ‌تاپ هستند. این موضوع اگرچه چندان هم شگفت‌انگیز به‌نظر نمی‌رسد؛ اما نسبت دادن کمترین میزان محبوبیت به مک کماکان امری عجیب قلمداد می‌شود.

منبع: آی تی رسان

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی