کد خبر: ۴۰۱۱۴
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۱

تغییرات مهم اپل در راه است: آسان‌تر کردن انتقال اطلاعات به اندروید و امکان حذف سافاری

اپل با هدف تبعیت از قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا، تا پاییز 2025 انتقال اطلاعات از سیستم عامل اپل به اندروید را آسان‌تر می‌کند.

به گزارش «نبض فناوری»اپل با هدف تبعیت از قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA)، تا پاییز 2025 ظاهراً قصد دارد انتقال اطلاعات از سیستم عامل اپل به اندروید را آسان‌تر کرده و همچنین به کاربران این امکان را بدهد که بتوانند سافاری را حذف کنند. البته تغییرات اکوسیستم اپل، تنها همین دو مورد نیست و باید منتظر تغیرات دیگری هم بود.

مستندات مربوط به پرونده جدیدی نشان می‌دهد که اپل تا قبل از به پایان رسیدن سال جاری میلادی، تهمیداتی را در پیش گرفته است تا کاربران اروپایی آیفون بتوانند مرورگر سافاری را حذف کنند. به‌علاوه این شرکت در تلاش است تا انتقال اطلاعات از سیستم عامل اپل به اندروید را برای کاربران ساده‌تر کند. این تغییر نیز ظاهراً تا پایان 2025 در دسترس کاربران اپل قرار می‌گیرد.

قوانین اتحادیه اروپا تغییراتی در اکوسیستم اپل ایجاد می‌کند

با اجرایی‌شدن قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه‌ اروپا، اپل مجبور است تغییراتی در اکوسیستم خود ایجاد کند و الزاماتی را رعایت کند. این تغییرات به آسان‌تر کردن انتقال اطلاعات به اندروید و امکان حذف سافاری ختم نمی‌شود. اپل همچنین باید تغییر اپلیکیشن پیش‌فرض مسیریابی را تا ماه مارس 2025 نیز برای تطابق با قوانین اتحادیه اروپا امکان‌پذیر کند.

هنوز اپل اعلام نکرده است که این تغییرات چه زمانی برای کاربران در سطح جهان اعمال می‌شوند. در واقع مشخص نیست که آیا فقط کاربران موقعیت جغرافیایی کشورهای اتحادیه اروپا این تغییرات را دریافت می‌کنند یا این تغییرات به صورت جهانی در اختیار همه کاربران قرار می‌گیرد. برای مثال برخی از تغییرات مربوط به الزامات DMA از حمله سایدلود تنها برای اروپا اعمال می‌شود و این احتمال وجود دارد که برخی قابلیت‌ها جدید به‌صورت انحصاری برای این کاربران درنظر گرفته شود.

درنهایت باید دید اپل چه راهکارهایی را برای تبعیت از الزامات DMA در پیش خواهد گرفت و کدام موارد به صورت جهانی در دسترس همه کاربران قرار می‌گیرد و کدام موارد تنها مختص کاربران کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

منبع: دیجیاتو 

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی