کد خبر: ۳۳۴۹۴
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

تصاویر خوش‌رنگ و لعاب از حرکت‌های ژیمناستیک سنجاب‌های قرمز

نیکی کولمونت از عکاسان برنده نشنال جئوگرافیک ۲۰۲۲، علاقه خاصی به سنجاب‌ها دارد. او بیشتر وقت خود را صرف عکاسی از زندگی و رفتار سنجاب‌های قرمز می‌کند.

به گزارش«نبض فناوری»سنجاب‌های قرمز حیوانات بسیار چابکی هستند. دم‌های بلندشان برای کمک به تعادل و پنجه‌های بلندشان برای پرش از بین فضای کوچک بین درختان به کار می‌آید. همه ما سنجاب‌های قرمز را به خاطر پشتکارشان دوست داریم. اما آیا می‌دانستید که آن‌ها با انعطاف‌ بسیار بالای دست کمی از ژیمناست‌ها ندارند؟

این سنجاب‌ها قادر هستند پاها و بدن خود را ۱۸۰ درجه بچرخانند، این امر باعث می‌شود تا بتوانند در شرایط بسیار سخت حرکت کنند.

یکی دیگر از مهارت‌های این حیوانات سرخ کوچک، مچ پاهای فوق‌العاده انعطاف‌پذیرشان است؛ سلاح مخفی که به آن‌ها اجازه می‌دهد به‌صورت وارونه از درخت‌ها آویزان شوند. بر خلاف اکثر جوندگان که مچ پاهایشان در جای خود قفل می‌شود و در یک جهت قرار می‌گیرد، سنجاب‌ها دارای مفاصل مچ پا چرخان هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد بالا بروند و در موقعیت‌های مختلف آویزان شوند.

نیکی کولمونت (Niki Colemont) که بیشتر با نام «مرد سنجابی» شناخته می‌‌شود، یک عکاس، سخنران و کارمند صنعت خودرو اهل بلژیکی است. او برای عکس‌های تحسین‌‌برانگیزش، برنده مسابقه عکاسی نشنال جئوگرافیک در سال ۲۰۲۲ شد. نیکی به خاطر عکاسی از سنجاب‌ها در محیط طبیعی با چتر، چرخ دستی‌های خرید و دایناسورها شهرت دارد. در ادامه می‌توانید تعدادی از تصاویر او از سنجاب‌های ژیمناست را مشاهده کنید.

 
 
 
سنجاب قرمز آویزان از درخت آب خوردن
سنجاب قرمز بلوط در دهان در حال پرش درختان جنگل
سایه سنجاب قرمز در حال پرش
پرش سنجاب با بلوط در آسمان
سنجاب شاخه درخت بلوط جنگلی
سنجاب قرمز در حال پریدن از رودخانه
سنجاب قرمز آویزان از درخت آب می‌نوشد
سنجاب قرمز آویزان از درخت روی رودخانه آویزان می‌شود
پرش سنجاب بلوط در دهان
سنجاب قرمز با بلوط در حال افتادن در رودخانه
پرش سنجاب قرمز از رودخانه با بلوط
پرش سنجاب با بلوط در هوا
 
 
 

برای دیدن آثار بیشتر از این عکاس و دیدن سنجاب‌های قرمز بازیگوش می‌توانید به صفحه اینستاگرام نیکی کولمونت مراجعه کنید.

امیدواریم از این بخش از شاتر لذت برده باشد. اگر از تماشای شاتر لذت می‌برید، در نوار سمت راست، روی آیکن قلب کلیک کنید. از نوار استیکی پایین مرورگر گوشی هم می‌توانید مقاله‌ها را لایک کنید. مثل همیشه از تعامل با شما و خواندن دیدگاه‌هایتان، خوشحال می‌شویم.

منبع: زومیت

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی