کد خبر: ۳۳۶۳۲
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

رندرهای مربوط به طراحی آیفون 15 پرو اپل در فضای وب منتشر شد

تا موعد رونمایی رسمی از گوشی‌های جدید سری آیفون 15 اپل حدودا 7 ماه زمان باقی مانده است؛ اما افشای اطلاعات مربوط به این گجت‌ها از مدتی قبل آغاز شده است. در این هفته وبسایت 9to5Mac رندرهای آیفون 15 پرو اپل که توسط یک طراح سه‌بعدی مشهور با نام Ian Zelbo تولید شده است را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشت.

به گزارش«نبض فناوری»بر اساس اعلام وبسایت 9to5Mac این رندرها بر پایه مدل CAD ارائه شده توسط یکی از شرکت‌های قابل اعتماد در زمینه تولید کیس گوشی طراحی شده‌اند؛ بنابراین به احتمال فراوان، طراحی گوشی را به شکلی دقیق نمایش می‌دهند.

مشهودترین تغییر اعمال شده در آیفون 15 پرو، حذف درگاه لایتنینگ و جایگزینی آن با USB-C است. پس از آغاز تلاش‌های اتحادیه اروپا جهت تبدیل نمودن اتصال USB-C به یک استاندارد شارژ برای دستگاه‌های قابل حمل، چنین تغییری غیرقابل اجتناب به‌نظر می‌رسید. اپل بایستی از بین 2 گزینه مختلف شامل تولید مدل‌های مختلف آیفون یا به‌کارگیری درگاه USB-C در تمامی مدل‌های آینده آیفون یکی را انتخاب کند.

همچنین ظاهرا اپل میزان انحنا در لبه‌های بدنه آیفون 15 پرو را تغییر داده است. رندرهای لو رفته نشان‌دهنده انحنای شیشه در لبه‌های اطراف بدنه بوده و این موضوع موجب اتصال یکپارچه گلس به قاب گوشی شده است. میزان خمیدگی فریم گوشی نیز در مقایسه با گذشته افزایش یافته و وبسایت 9to5Mac آن‌را با فریم جدیدترین مدل‌های مک‌بوک مقایسه نموده است.

به‌نظر می‌رسد که اندازه برآمدگی ماژول دوربین بار دیگر افزایش یافته است. این موضوع احتمالا نشان‌دهنده استفاده از سنسورهای دوربین ارتقایافته در آیفون 15 پرو است. چیدمان دوربین‌ها روی پنل پشتی گوشی تقریبا بدون تغییر باقی مانده است. اگرچه ضخامت لنزهای دوربین نیز افزایش یافته و این پدیده به‌طور بالقوه از به‌کارگیری لنزهای پیشرفته‌تر حکایت دارد.

رندر آیفون‌ 15 پرو با پورت شارژ USB-C 

با بررسی لبه‌های جانبی بدنه گوشی به‌نظر می‌رسد که کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا در عوض استفاده از مکانیسم سنتی فیزیکی دارای ساختار خازنی هستند. طراحی دکمه mute نیز احتمالا دستخوش تغییر شده و از ظاهری کوچک‌تر و گردتر نسبت به نمونه کنونی برخوردار خواهد بود.

نهایتا به‌نظر می‌رسد که آیفون 15 پرو دارای حواشی باریک‌تری نسبت به مدل‌های نسل قبلی خود است. وبسایت 9to5Mac خاطرنشان می‌کند که این رندرهای سه‌بعدی همگی بر پایه مدل CAD اولیه طراحی شده و طراحی نهایی اپل احتمالا قبل از عرضه دستخوش تغییر خواهد شد. با توجه به دقت بالا و تکرر اطلاعات لو رفته پیرامون محصولات اپل طی سالیان اخیر به‌نظر می‌رسد که رندرهای فوق نشان‌دهنده طراحی محصول نهایی کمپانی هستند.

طراحی آیفون 14 پرو در برابر رندر آیفون 15 پرو 

منبع:آی تی رسان

برچسب ها: آیفون رندر اپل
ارسال نظرات
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی