کد خبر: ۳۳۶۳۸
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

گلکسی واچ بعدی با پروژکتور داخلی ساخته می‌شود؟

ساعت‌های هوشمند از زمان معرفی تا به امروز شاهد پیشرفت‌های چشمگیری بوده‌اند. در این میان سامسونگ در زمینه نوآوری‌ها همواره پیشگام بوده است. پتنت جدیدی که اخیرا توسط غول فناوری کره‌ای به ثبت رسیده است؛ احتمال ساخت گلکسی واچ با پروژکتور یکپارچه در آینده را افزایش می‌دهد. این ساعت احتمالا به‌زودی معرفی و روانه بازار خواهد شد.

به گزارش«نبض فناوری»ساعت‌های هوشمند از زمان معرفی تا به امروز شاهد پیشرفت‌های چشمگیری بوده‌اند. در این میان سامسونگ در زمینه نوآوری‌ها همواره پیشگام بوده است. پتنت جدیدی که اخیرا توسط غول فناوری کره‌ای به ثبت رسیده است؛ احتمال ساخت گلکسی واچ با پروژکتور یکپارچه در آینده را افزایش می‌دهد. این ساعت احتمالا به‌زودی معرفی و روانه بازار خواهد شد.

با توجه به سند پتنت اخیرا ثبت شده، پروژکتور به‌صورت یکپارچه و همراه با بند ساعت عرضه خواهد شد. این موضوع موجب می‌شود تا کار کردن با پروژکتور برای افرادی که دائما در حال حرکت هستند به عملی ساده و کاربردی تبدیل شود. همچنین این پتنت نشان می‌دهد که ساعت مجهز به حسگرهای مختلفی بوده که قادر به شناسایی سطوح، فوکوس خودکار و تغییر جهت تصویر نمایش داده شده هستند.

تصاویر شماتیک ضمیمه شده به پتنت نشان‌دهنده تعدادی لنز و LED هستند که در 2 ردیف چیده شده و پروژکتور داخلی گلکسی واچ را قادر می‌سازند تا تصویر یا بخشی از محتوا را بدون هرگونه اعوجاج روی دست خود پخش نماید. با این‌حال برای اینکه تصویر به درستی ارائه شود؛ مچ دست کاربر احتمالا بایستی در وضعیت کاملا صاف قرار داشته باشد. به ببان صادقانه این پتنت یکی از اختراعاتی است که کسب‌وکارها به‌صورت غیرمنتظره ارائه کرده و تنها یکی از مجموعه پتنت‌‌های متنوع آنها محسوب می‌شود.

پتنت جدید سامسونگ امکان نمایش فراگیرتر محتوا را فراهم نموده و محدودیت‌های ناشی از صفحه‌نمایش کوچک یک ساعت هوشمند مچی را تا حد زیادی برطرف می‌کند. در سند مربوط به پتنت خاطرنشان شده که اطلاعات قابل نمایش توسط پروژکتور احتمالا با جزئیات قابل رویت روی ماژول نمایشگر متفاوت خواهند بود.

این موضوع نشان می‌دهد که کاربران احتمالا بالاخره به یک روش مفید برای مشاهده فیلم‌های ارسال شده از طریق برنامه‌های چت دسترسی پیدا خواهند کرد. همچنین با افزودن یک ماژول دوربین احتمالا امکان برقراری تماس‌های ویدیویی نیز فراهم خواهد شد. با رسیدن این فناوری به دوران بلوغ خود احتمالا شاهد تغییرات گسترده‌تری در ساعت‌های هوشمند خواهیم بود.

 

منبع:آی تی رسان

ارسال نظرات
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
وبگردی