کد خبر: ۳۳۶۵۲
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

نحوه فعال‌سازی فضای دوم در گوشی‌های مختلف

با استفاده از فضای دوم در گوشی‌های مختلف می‌توانید شما عکس‌های شخصی اپلیکیشن‌ها و ویدئو‌های خود را جدا کنید با خیال راحت از دو منو ولانچر متفاوت بر روی گوشی خود استفاده کنید بدون اینکه حریم خصوصی شما به خطر بیافتد.


به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» حتما فضای دوم گوشی به گوشتان خورده است؛ بنابراین اکثر افراد تمایل دارند که برنامه‌ها و کار‌های شخصی خود را از موارد مربوط به کارشان جدا کنند و همانطور که گفتیم دیگر نیازی نیست حتماً گوشی دوم تهیه کنید. می‌توان گفت فضای دوم، یکی از قابلیت‌های طراحی شده برای بسیاری از مدل‌های گوشی موجود در بازار است. در واقع Second Space نوعی فضای مجزا از فضای اصلی گوشی ایجاد می‌کند که برای ورود به آن نیز می‌توانید رمزی متفاوت تعیین کنید؛ بنابراین امکان نصب اپلیکیشن ها، افزودن فهرست مخاطبین، عکس گرفتن و ذخیره فایل‌ها در هر فضا به صورت مجزا وجود دارد. البته باید به این نکته مهم نیز اشاره کنیم که دو فضای ذکر شده، با هم همسان سازی نشده اند، اما می‌توانید فایل‌ها را در بین آن‌ها جابجا کنید.

این ویژگی به کاربر اول و دوم اجازه می‌دهد تا با استفاده از یک آیکون که بر روی صفحه هوم یا لاک اسکرین قرار گرفته، پروفایل‌ها را عوض کنند. از طرفی هر دو کاربر می‌توانند برای فضای مخصوص خودشان، پین یا پسورد مشخص کنند؛ بنابراین کاربر می‌تواند از آدرس ایمیل متفاوتی استفاده کند و تمام فایل‌ها و داده‌های ذخیره شده نیز به صورت کامل محافظت می‌شوند. البته شما می‌توانید داده‌های ذخیره شده در حافظه اصلی را به فضای دوم یا Second Space منتقل کنید. این امر در نهایت باعث می‌شود تا فضای بیشتری در اختیار شما قرار گیرد. Second Space یا فضای دوم به عنوان یک ویژگی کاربردی و مفید برای گوشی‌های همراه تلقی می‌شود.

آیا با فضای دوم ورود به گوشی با دو تا رمز امکان پذیر است؟

ورود به گوشی با دو رمز امکان پذیر است با قابلیت فضای دوم یا second space در گوشی‌ها شما یک فضای مجزا در گوشی خود ایجاد می‌کنید و می‌توانید رمز متفاوتی برای آن در نظر بگیرید و هر بار که گوشی را قفل می‌کنید و مجدد آن را باز می‌کنید می‌توانید با رمز فضای اول و یا فضای دوم وارد شوید و هیچ کس متوجه نخواهد شد که شما فضای دیگری با اپلیکیشن‌های دیگری روی گوشی خود دارید. با استفاده از قابلیت فضای دوم در گوشی‌های مختلف می‌توانید شما عکس‌های شخصی اپلیکیشن‌ها و ویدئو‌های خود را جدا کنید با خیال راحت از دو منو ولانچر متفاوت بر روی گوشی خود استفاده کنید بدون اینکه حریم خصوصی شما به خطر بیافتد.

چگونه فضای دوم گوشی را فعال کنیم؟

با توجه به به مطالبی که در قسمت بالا مطرح کردیم ویژگی Second Space یا فضای دوم به صورت پیش فرض در برخی از گوشی‌های اندروید راه اندازی شده است.فعال کردن فضای دوم در گوشی‌های اندرویدی به سادگی امکان پذیر است. به این منظور کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا گزینه Security را در قسمت تنظیمات گوشی همراهتان باز کنید. صفحه را به سمت پایین بکشید و بر روی گزینه Second Space کلیک کنید. بر روی گزینه Turn On Second Space کلیک کنید. وقتی این مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشتید بر روی گزینه Continue که در پایان صفحه قرار دارد کلیک کنید. در مرحله بعد نیز دسترسی به فضای دوم با استفاده از پسورد یا میانبر را انتخاب کنید.
چه گوشی‌هایی فضای دوم دارند؟

در پاسخ به این سوال که چه گوشی‌هایی فضای دوم دارند باید گفت که اکثر برند‌های مطرح که در زیر به آن‌ها اشاره کردیم در بسیاری از مدل‌های خود از این قابلیت بهره می‌برند که در ادامه نحوه فعالسازی آن را توضیح خواهیم داد…


• گوشی شیائومی
• گوشی هوآوی
• گوشی ریلمی
• گوشی آیفون
• گوشی سامسونگ

چگونه فضای دوم گوشی شیائومی را فعال کنیم؟

وقتی یک فضای دوم ایجاد می‌کنید، نرم‌افزار گوشی دقیقاً مثل زمانی که تازه آن را از جعبه بیرون آورده‌اید یا آن را ریست فکتوری کرده‌اید به نظر می‌رسد و فقط برنامه‌های از پیش نصب شده در دسترس شما هستند.
مسلماً کاربری که دارای گوشی در حال اجرا MIUI باشد، فضای اول را در اختیار دارد و مدیر یا مالک First Space است و Second space هم همان‌طور که از نامش پیداست، یک فضای جدید و تازه بدون گرفتن هیچ گونه اطلاعاتی از فضای اول در گوشی آن کاربر ایجاد می‌کند. البته شما می‌توانید با استفاده از گزینه‌هایی که در فضای دوم شیائومی در دسترس است، اطلاعات را از فضای اول به دوم انتقال دهید.

برای فعال کردن فضای دوم شیائومی می‌توانید مسیر زیر را دنبال کنید:

ابتدا وارد تنظیمات و سپس Special Features شوید و روی گزینه Second Space را کلیک کنید. سپس گزینه Turn on Second space را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه Continue کلیک کنید. یکی از گزینه‌های Using a password و Using a shortcut را برای جابه‌جا شدن بین فضای اول و دومی که در اختیارتان قرار می‌گیرد انتخاب کنید؛ اگر تمایل دارید با رمز عبور وارد فضای دوم شوید، Using a Password و در صورتی که ترجیح می‌دهید با انتخاب شورت‌کات (یا یک آیکون در میان برنامه‌ها) وارد فضای دوم شوید، Using a shortcut را انتخاب کنید؛ مسلماً انتخاب رمز عبور برای جابه‌به‌جایی گزینه‌ی ایمن‌تری است. پس از اینکه روش سوئیچ کردن را انتخاب کردید، بر دکمه Continue ضربه بزنید.

در قسمت بعد باید برای فضای دوم رمز عبور مشخص کنید. برای اینکار روی گزینه‌ی Set now ضربه بزنید.
ابتدا رمز عبور فضای اول (فضایی که اکنون در حال استفاده از آن هستید) از شما پرسیده می‌شود که باید آن را وارد کنید و سپس “Next” را بزنید. در قسمت بعد باید رمز عبوری که برای فضای دوم در نظر گرفته‌اید را وارد کنید. توجه کنید که این رمز عبور باید با رمز عبور فضای اول متفاوت باشد. پس از اینکه پسورد را وارد کردید روی continue بزنید. دوباره این رمز از شما پرسیده می‌شود که باید دوباره آن را وارد کنید تا تأیید شود. سپس روی ok بزنید. علاوه بر پسورد، از شما خواسته می‌شود که اثر انگشت را نیز تنظیم کنید. اگر تمایل داشته باشید که این مورد را نیز تنظیم کنید گزینه‌ی set now را بزنید؛ در غیر این صورت گزینه skip را انتخاب کنید تا از این مرحله رد شوید. در اینجا صفحه دوم شیائومی ساخته می‌شود و شما وارد آن می‌شوید. زمانی که صفحه دوم باز شد هیچ داده شخصی یا اپلیکیشنی وجود ندارد و درست شبیه این است که گوشی را برای اولین بار روشن کرده‌اید. می‌توانید هر برنامه‌ای را که تمایل داشتید را نصب و مثل یک گوشی تازه از آن استفاده کنید.

چگونه فضای دوم گوشی سامسونگ را فعال کنیم؟

برای فعال کردن فضای دوم در گوشی‌های سامسونگ لازم است اپلیکیشن Second Space Launcher را در گوشی سامسونگ راه اندازی کنید. این اپلیکیشن به صورت رایگان در پلی استور موجود است؛ بنابراین تفاوتی نمی‌کند که از کاربران گوشی‌های سری A سامسونگ هستید یا گوشی‌های سری S سامسونگ و یا گوشی‌های سری m و گلکسی Z، زیرا نصب این اپلیکیشن بر روی گوشی سامسونگ به راحتی امکان پذیر است.

نحوه انتقال فایل‌ها از فضای اول به فضای دوم گوشی اندروید

همانطور که قبلا نیز گفتیم ویژگی Second Space در برخی از گوشی‌های اندروید به صورت پیش فرض وجود دارد و برای استفاده از آن، باید این ویژگی را فعال کنید. نکته مورد توجه، این است که فضای اول و دوم گوشی‌های همراه، دو فضای کاملا مستقل از هم هستند؛ بنابراین نمی‌توانید فایل‌های موجود در فضای دوم را از طریق فضای اول مشاهده کنید. اما امکان جابجا کردن فایل‌ها در بین این دو فضا وجود دارد. به این منظور و برای جابجا کردن فایل‌ها در بین فضای اول و دوم گوشی‌های اندروید، ابتدا وارد قسمت تنظیمات گوشی شده سپس گزینه Privacy و در مرحله بعد نیز Private Space را انتخاب کنید.
در اینجا ممکن است بخواهید فایل‌ها را از فضای اصلی به فضای دوم انتقال دهید. به این منظور، گزینه Main Space to Private Space را انتخاب کنید. در صورتی که میخواهید اطلاعات را از فضای دوم به حافظه اصلی منتقل کنید گزینه Second Space to Private Space را انتخاب کنید. البته در گوشی‌های سامسونگ، با نصب اپلیکیشن Second Space به راحتی می‌توانید فایل‌ها را در بین Main Space و Second Space جابجا کنید.

فضای دوم گوشی هواوی

اگر گوشی شما هواوی باشد، احتمالاً ذهن شما درگیر این موضوع است که چگونه فضای دوم گوشی هواوی را فعال کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که برنامه فضای دوم گوشی هواوی PrivateSpace نام دارد که یک فضای کاملاً مستقل از MainSpace یا همان فضای اصلی گوشی بوده و با استفاده از شناسه اثر انگشت یا گذر واژه مجزا قابل دسترسی است. برای جلوگیری از دسترسی غیر‌مجاز می‌توانید عکس‌های خصوصی و پرونده‌های محرمانه تجاری را در گوشی هواوی به PrivateSpace خود یا فضای دوم گوشی هواوی منتقل کنید. همچنین می‌توانید برنامه‌های پرداخت و بازی خود را به فضای دوم در گوشی هواوی منتقل کنید تا آن‌ها را از دسترس بقیه دور نگه دارید.

فعال کردن فضای دوم در گوشی هواوی

برای ایجاد فضای دوم در گوشی هواوی ابتدا باید به مسیر Settings > Privacy > PrivateSpace > Enable بروید. سپس طبق دستورالعمل‌های روی صفحه عمل کنید. همچنین شما می‌توانید از روش زیر نیز اقدام به فعال‌سازی فضای دوم هواوی کنید. با استفاده از اثر انگشت یا گذرواژه تنظیم شده برای فضا صفحه قفل را باز کنید. سپس در حالتی که روی MainSpace یا فضای اصلی قرار دارید، به مسیر Settings > Privacy > PrivateSpace بروید و Log in را انتخاب کنید. ناگفته نماند اگر گوشی خود را دوباره راه‌اندازی کنید، باید رمز ورود را وارد کرده تا ابتدا به MainSpace دسترسی پیدا کنید و سپس به PrivateSpace بروید.

پنهان یا مخفی کردن فضای دوم گوشی هواوی

شما حتی می‌توانید برای امنیت بیشتر، ورودی PrivateSpace را در تنظیمات فضای اصلی مخفی کنید. تا تنها با استفاده از اثر انگشت یا رمزعبور تنظیم شده برای آن، به فضای دوم دسترسی پیدا کنید. دستورالعمل زیر به شما برای پنهان کردن فضای دوم هواوی کمک می‌کند: • برای مخفی سازی ورودی فضای دوم به مسیر Settings > Privacy > PrivateSpace بروید و گزینه Hide PrivateSpace را فعال کنید. • در صورت نیاز به لغو پنهان سازی PrivateSpace کافیست در فضای اصلی به Settings رفته و سپس در قسمت Security، وارد More settings شوید و در آخر گزینه Show all settings را بزنید.

انتقال داده‌ها در PrivateSpace هواوی به گوشی جدید‌

می‌توانید داده‌هایی مانند مخاطبین، عکس‌ها و فایل‌ها را در صفحه دوم گوشی هواوی به گوشی جدید خود نیز منتقل کنید.

در گوشی جدید خود، فضای دوم را ایجاد و وارد کنید. سپس به Settings > Privacy > PrivateSpace > Space Clone بروید و This is the new phone را انتخاب نمایید. اکنون باید در گوشی قدیمتان، PrivateSpace خود را وارد کرده و در ادامه به مسیر Settings > Privacy > PrivateSpace > Space Clone بروید و This is the old phone را انتخاب کنید.
دستورالعمل‌های روی صفحه شما را برای اسکن QR کد یا اتصال دستی دستگاه قدیمی به دستگاه جدید راهنمایی می‌کند.

در پایان در گوشی قدیمی خود، داده‌های منتقل شده را انتخاب کنید تا فرآیند تکمیل گردد. ناگفته نماند شما می‌توانید در حین انجام فرآیند، انتقال داده را لغو کنید و سپس هنگامی که دستگاه قدیمی خود را دوباره به دستگاه جدید متصل کردید، آن را ادامه دهید.

فضای دوم آیفون

تا به امروز گوشی آیفون هنوز این قابلیت را برای کاربرانش ارائه نداده است؛ اما کاربران این برند هم می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث از این امکان در گوشی‌های خود بهرمند شوند. در هوم اپ هم می‌توانید بیش از یک فضای فیزیکی ایجاد کنید. باید بگوییم که ایجاد فضای دوم در گوشی سامسونگ، وان‌پلاس، آنر، ال‌جی و… با اپلیکیشن Parallel Space نیز امکان‌پذیرست که می‌توانید آن را از Google Play نصب کنید. این اپلیکیشن کاربردی نیز قابلیت ایجاد دو حساب کاربری را برای یک گوشی هوشمند به همراه دارد؛ به طور مثال زمانی که افراد نیاز به ایجاد دو حساب کاربری واتس‌آپ بر روی گوشی خود دارند، با دانلود این اپلیکیشن می‌توانند با دو اکانت جدا شروع به چت کنند. ناگفته نماند ‎Parallel Space محبوب‌ترین برنامه فضای دوم گوشی است که کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند.

در پایان باید بگوییم فضای دوم در بسیاری از گوشی‌های اندروید مانند شیائومی با نام Second Space شناخته شده است. در گوشی‌های سامسونگ نیز می‌توانید اپلیکیشن Second Space را به صورت رایگان از پلی استور دانلود و نصب کنید. این فضا در گوشی‌های سامسونگ، یک فضای کاملا خصوصی را برای نگهداری از فایل‌ها و داده هایتان در اختیار شما قرار می‌دهد.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی