کد خبر: ۳۳۶۸۷
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

قابلیت‌های جدید اندروید 14 برای افزایش امنیت اطلاعات کاربران

بسیاری از مردم می‌خواهند بدانند شما در حال حاضر کجا هستید و کجا بوده‌اید. این افراد در واقع شرکت‌هایی هستند که به دنبال تبلیغ خدمات و محصولات مرتبط با شما هستند. این تبلیغات را در سرتاسر اینترنت از جمله در برنامه‌های اندروید خواهید یافت.

به گزارش «نبض فناوری»، در حالی که همیشه راه‌هایی برای ردیابی برنامه‌هایی که از داده‌های شما استفاده می‌کنند وجود داشته، اندروید 14 راه دیگری را معرفی می‌کند تا شما را از هرگونه تغییر در روش و سیاست‌های اشتراک‌گذاری داده در برنامه‌ها مطلع کند.

میشال رحمان که برای وب‌سایت XDA-Developers می‌نویسد، مجموعه جدیدی از رابط‌های حریم خصوصی داده‌ها را در پیش‌نمایش توسعه دهندگان اندروید 14 معرفی کرده است که آگاهی کاربران را از برنامه‌هایی که داده‌های موقعیت مکانی آن‌ها را به اشتراک می‌گذارند، افزایش می‌دهد.

این قابلیت‌ها شامل دیالوگ باکس‌های جدید می‌شود که تنظیمات مجوز مکان یک برنامه را مرور و یادآوری می‌کند یا برای اولین بار مجوزهای مکان را به یک برنامه اعطا می‌کنید. درخواست‌ها بیان می‌کنند که برنامه اعلام کرده، ممکن است داده‌های موقعیت مکانی شما را با اشخاص ثالث به اشتراک بگذارد.

قابلیت‌های جدید اندروید 14 برای افزایش امنیت اطلاعات کاربران

با ضربه زدن روی توضیحات بیشتر، جزئیاتی در مورد اینکه چرا ناشر این کار را انجام می‌دهد به شما ارائه می‌کند و پیوندهایی را به تنظیمات حریم خصوصی شما برای اقدام فوری در صورت تمایل و همچنین جزئیاتی از Google در مورد آنچه در مورد اشتراک داده باید به آن توجه کنید، ارائه می‌دهد.

اما این همه ماجرا نیست، گوگل با گنجاندن یک منوی فرعی جدید در بخش Privacy تنظیمات سیستم به نام «به‌روزرسانی‌های اشتراک‌گذاری داده»، اطلاعات را در پیش‌نمایش توسعه دهندگان یک قدم جلوتر می‌برد.

قابلیت‌های جدید اندروید 14 برای افزایش امنیت اطلاعات کاربران

این ویژگی فهرستی از برنامه‌هایی را جمع‌آوری می‌کند که در 30 روز گذشته روش‌های اشتراک‌گذاری داده‌های خود را تغییر داده‌اند و به شما امکان می‌دهد دلیل آن‌ها را بررسی کرده و در صورت لزوم با پیوندی به صفحه مجوزهای لوکیشن برنامه رفته و اقدام کنید. به‌علاوه، اگر دستگاه شما تغییر روش اشتراک‌گذاری داده را در یک برنامه تشخیص دهد، ممکن است یک اعلان ظاهر شود که دوباره، فرصتی را برای اقدام در همان لحظه ایجاد می‌کند.

رحمان خاطرنشان می‌کند که این سیاست‌های اشتراک‌گذاری داده عمدتاً بر لوکیشن متمرکز هستند، اما دلیلی برای گسترش ندادن آن به سایر داده‌ها وجود ندارد. همچنین ویژگی به‌روزرسانی اشتراک‌گذاری داده ظاهراً برای استفاده در Android 14 در دستگاه‌های تلفن همراه بوده و برای Android Automotive، Wear OS، Android TV یا Google TV ارائه نخواهد شد.

در مورد چگونگی یافتن این ویژگی نکات زیادی وجود دارد، بنابراین اگر کنجکاو هستید که بیشتر بدانید، به شدت توصیه می‌کنم که مقاله رحمان را بخوانید. به نظر می‌رسد که گوگل سخت کار می‌کند تا رفتارهای مبهم خود را در مورد داده‌های لوکیشن جبران کند.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
پس از نصب در مغز انسان؛ تراشه مغزی نورالینک مختل شد
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
وبگردی