کد خبر: ۳۳۸۲۸
|
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

باید آگاهی مردم را نسبت به اینماد افزایش داد

یکی از شایع‌ترین اتفاقات در خرید فضای اینترنت کلاه برداری و یا ارائه خدمات نامناسب به مشتریان است، بنابراین برای پیشگیری از برخی تخلفات این حوزه باید آگاهی مردم نسبت به اینماد را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» طی سال‌های اخیر کسب وکار‌های زیادی در بخش‌های مختلف ایجاد شده است. نکته‌ای که در این زمینه حائز اهمیت بوده موضوع خرید اینترنتی از این کسب وکار‌ها است که بایستی در زمان خرید به آن توجه داشت.

باید به این نکته کلیدی اشاره کرد و گفت امروزه فضای اینترنت بسیار گسترده و بزرگ است و همانگونه که ویژگی‌های مثبت زیادی دارد ویژگی‌های منفی نیز دارد. یکی از شایع‌ترین اتفاقات در فضای اینترنت کلاه برداری و یا ارائه خدمات نامناسب به مشتریان است.

از سوی دیگر با توجه به رشد روز افزون فعالیت‌های اقتصادی در حوزه فضای مجازی امروزه شاهد استفاده از فروشگاه الکترونیکی به منظور تأمین نیاز‌های کاربران در سطح اینترنت هستیم. متأسفانه کاربران به هشدار‌های پلیس فتا در این خصوص توجه نکرده‌اند و همچنان از فروشگاه‌هایی که دارای اعتبار لازم نیستند خرید کرده و بسیاری از آن‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند.

برای جلوگیری از این مشکلات در ایران سازمان مرکز توسعه تجارت الکترونیک که زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن، تجارت است که سامانه اینماد را راه‌اندازی کرده است تا از این طریق بتواند جلوی کلاهبرداری را بگیرد.

در همین راستا سردار علی نوروزی در زمینه ساماندهی و نظارت بر کسب و کار‌های اینترنتی معتقد است که مردم خرید و فروش خود را از بستر سایت‌های دارای اینماد انجام دهند و پلیس اماکن این آمادگی را دارد که هر گامی برای اعتمادآفرینی در این فضا بردارد.

همچنین رامین پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا با تأکید براینکه باید اینماد به مردم معرفی شود، گفت: بخشی از مردم ماهیت اینماد را نمی‌شناسند و برای پیشگیری از برخی تخلفات این حوزه باید آگاهی مردم نسبت به اینماد را افزایش داد. نهایت تلاش ما ایجاد امنیت و آرامش برای مردم است و اگر در این مسیر افرادی سعی در ایجاد اختلال داشته باشند از آن پیشگیری کنیم.

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی