کد خبر: ۳۳۸۴۱
|
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

فناوری که با ظهورش صنایع مختلف را متحول کرد

بلاکچین فناوری نوپا و دارای کاربرد‌هایی بی‌نهایت است و قادر است که تمامی صنایع موجود در دنیای حال حاضر، را متحول سازد

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» مسلما واژه بلاکچین را این روز‌ها بیشتر می‌شنوید که با ورود خود در بخش‌های مختلف تحول عظیمی را ایجاد کرده است. بلاک‌چین فناوری جدیدی است که تقریباً در تمام بازار‌ها شناخته شده است به‌طوری‌که می‌توان گفت این فناوری نوپا دارای کاربرد‌هایی بی‌نهایت است و قادر خواهد بود تا برای تمامی صنایع موجود در دنیای حال حاضر، سودمند باشد. این تکنولوژی با توانایی ایجاد شفافیت، امنیت بیشتر و همچنین صرفه جویی در وقت و هزینه مشاغل، می‌تواند بر بخش‌های مختلف توسط شیوه‌های بهینه متفاوتی تاثیرگذار باشد.

در این گزارش سعی می‌شود که چند نمونه از کاربرد‌های بلاکچین را معرفی کنیم. یکی از این کاربرد‌ها در زمینه انتقال پول است که هم اکنون محبوبیت زیادی پیدا کرده است. بلاک چین به دلیل کاربرد پولی و ثبت زمان‌های مربوط به تراکنش‌ها می‌تواند در شرکت‌های مالی در هر اندازه صرفه جویی کند.
بلاکچین در اینترنت اشیاء نیز یکی از کاربرد‌های آن است. اینترنت اشیا دارای میلیون‌ها برنامه کاربردی و استفاده‌های زیاد در زمینه امنیت دارد.

اینترنت اشیا با فناوری بلاک چین سطح بالاتری از امنیت را برای جلوگیری از نقض داده‌ها بوجود آورده است که از شفافیت و فسادپذیری مجازی در فناوری بلاکچین برای «هوشمند» نگه داشتن امکانات اینترنت اشیاء استفاده می‌کند.

براساس این گزارش بلاکچین در مراقبت‌های بهداشتی در حال حاضر مورد استفاده قرار گرفته و جایگاه خود را باز کرده است، هر چند در اوایل پذیرش آن موفقیت آمیز نبود، در حال حاضر می‌توان به نتیجه‌های نوید بخشی در این زمینه دست پیدا کرد. در حقیقت، راه حل‌های اولیه بلاک چین، پتانسیل کاهش هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی، بهبود دسترسی به اطلاعات در بین ذینفعان و ساده سازی فرایند‌های تجاری را نشان داده است. یک سیستم پیشرفته برای جمع آوری و به اشتراک گذاری اطلاعات خصوصی می‌تواند همان چیزی باشد که پزشکان نیاز دارند تا مطمئن شوند که چگونه این کاربرد می‌تواند هزینه‌های گزاف را کاهش دهد.

یکی دیگر از کاربرد آن بکارگیری بلاکچین در رسانه‌ها است. بسیاری از مشکلات فعلی رسانه‌ها مربوط به حریم خصوصی داده‌ها و اطلاعات، پرداخت حق امتیاز و دزدی مالکیت معنوی است. دیجیتالی شدن رسانه‌ها سبب می‌شود مطالبی که حقوق کپی رایت را نقض می‌کنند به اشتراک گذاشته شوند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی