کد خبر: ۳۳۹۲۹
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۹

کوالکام اولین فناوری ISIM را در تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 ارائه می‌کند

کوالکام و تالس از صدور گواهینامه اولین ISIM تجاری جهان را در Snapdragon 8 Gen 2 رونمایی کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، آیا شما آماده خداحافظی با سیم کارت فیزیکی خود هستید؟ سیم کارت یکپارچه یا ISIM یک نوع سیم کارت است که به جای اینکه یک کارت جداگانه یا فیزیکی داشته باشد، در پردازنده اصلی دستگاه تعبیه شده است.

این امر امکان استفاده کارآمدتر از فضا در یک دستگاه را فراهم می‌کند و می‌تواند منجر به صرفه جویی در هزینه برای تولید کنندگان شود. علاوه بر این، ISIM‌ها از طریق هر بستر استاندارد قابل کنترل هستند و انعطاف پذیری و راحتی را برای کاربران فراهم می‌کنند. از آنجا که بازار ISIM در حال رشد است، ممکن است شاهد استفاده‌های مبتکرانه‌تر برای این فناوری باشیم. به تازگی، کوالکام و تالس از صدور گواهینامه اولین ISIM تجاری جهان را در Snapdragon 8 Gen 2 رونمایی کرده‌اند.

کوالکام و Thales از اولین ISIM سازگار با GSMA و جدیدترین پلت‌فرم تلفن همراه Snapdragon رونمایی کردند. آن‌ها صدور گواهینامه اولین سیم کارت یکپارچه قابل استقرار تجاری جهان (ISIM) در Snapdragon 8 Gen 2 را با آخرین صدور گواهینامه امنیتی GSMA (انجمن جهانی صنعت ارتباطات موبایل) معرفی کرده‌اند. ISIM جدید کاملاً مطابق با استاندارد ارائه سیم کشی از راه دور GSMA است و اشتراک‌های آن از طریق هر سیستم عامل استاندارد قابل کنترل است.

همچنین ISIM قابلیت کارکرد یک سیم کارت را در پردازنده اصلی تلفن هوشمند امکان پذیر می‌کند و به سازندگان دستگاه فرصت‌های بیشتری برای صرفه جویی در فضا و کاهش هزینه‌های ساخت و تأمین زنجیره ضمن حفظ بهترین سطح امنیتی در سطح خود را ارائه می‌دهد.

ساختار ISIM طرح‌های SIM و ESIM موجود را تکمیل می‌کند و تحقیقات نشان می‌دهد که سهم بازار آن تا سال 2027 به 300 میلیون نفر افزایش می‌یابد که 19 ٪ از کل محموله‌های ESIM را نشان می‌دهد.

همچنین Guillaume Lafaix، معاون رئیس بخش محصولات تعبیه شده در Thales Mobile و Connectivity Solutions، گفت: “اولین صدور گواهینامه امنیتی جهان از ISIM توسط GSMA چندین سال کار توسعه سخت توسط Qualcomm Technologies و Thales را در پشت خود داشته است. در کنار ESIM، سیم‌کارت Thales 5G ISIM به سازندگان دستگاه و اپراتورهای تلفن همراه آزادی بیشتری می‌دهد تا به مشتریان خود امکان اتصال بی‌دردسر را ارائه دهند.”

ساختار سیم‌کارت یکپارچه برای سازندگانی که به دنبال ایجاد تلفن‌های هوشمند جمع و جور و مقرون به صرفه و سایر دستگاه‌های متصل مانند تبلت و پوشیدنی هستند، بسیار جذاب است. انتظار می‌رود ISIM بازار SIM و ESIM را تصاحب کند.

الکس سینکلر، مدیر ارشد فناوری GSMA ، افزود: “GSMA متعهد به ارتقاء فرهنگ” امنیت در اولویت “در کل اکوسیستم موبایل‌ها است. طرح امنیتی GSMA EUICC تضمین می‌کند که محصولات ESIM ، چه یکپارچه یا گسسته، بالاترین سطح ممکن از مقاومت امنیتی را دارند.”

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی