کد خبر: ۳۳۹۸۶
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

لیست 10 گوشی پرفروش سال 2022 منتشر شد

کارشناسان Counterpoint پس از انجام تحقیقات بسیار به این نتیجه رسیدند که از ده گوشی هوشمند پرفروش جهان در سال 2022، هشت گوشی متعلق به برند اپل است.

به گزارش«نبض فناوری»کارشناسان Counterpoint پس از انجام تحقیقات بسیار به این نتیجه رسیدند که از ده گوشی هوشمند پرفروش جهان در سال 2022، هشت گوشی متعلق به برند اپل است.

آیفون 13 درست مانند نسخه 12 و آیفون 11 قبل از آن، پیشتاز بازار شد، اما این پیش‌بینی‌ها برای آیفون 14 درست نبود؛ چرا که این مدل نتوانست به دستاوردهای مدل‌های قبلی دست پیدا کند و در سال 2022، تنها به جایگاه هفتم رسید.

البته، با اینکه سال 2023 به تازگی آغاز شده است، نمی‌توان گفت که این مدل می‌تواند مانند هم‌نسلان قبلی خود قدرتمند عمل کند. آیفون 13 موفق شده بود در آذرماه در جایگاه اول قرار بگیرد.

در آن زمان، آیفون 13 پرو مکس رتبه دوم را از آن خود کرد و جایگاه سوم نیز متعلق به آیفون 14 پرو مکس بود. این مدل‌ها در لیست گران‌ترین مدل‌های اپل قرار داشتند.

نکته مهمی که باید اینجا به آن اشاره کنیم این است که کمپانی اپل موفق شد علیرغم قیمت بالای این مدل‌ها، کاربران را به خریداری آیفون 13 پرو مکس و آیفون 14 پرو مکس تشویق کند و البته نتایج خوبی نیز به همراه داشت.

در لیست ده گوشی پرفروش جهان در سال 2022 علاوه بر محصولات اپل، دستگاه‌های سامسونگ نیز مشاهده می‌شود؛ این لیست شامل گوشی‌های سامسونگ گلکسی A13، آیفون 13 پرو، آیفون 12، آیفون 14، آیفون 14 پرو، آیفون SE 2022 و گلکسی A03 است.

همانطوری که در لیست بالا مشاهده کردید، از هفت گوشی که نام بردیم، پنج گوشی متعلق به کمپانی اپل بوده و تقریبا تمام مدل‌های جدید و قبلی (به جز آیفون 13 مینی و آیفون 14 پلاس) حضور دارند.

بر اساس بررسی‌های تحلیلگران مشخص شد که در سال 2022، فروش مدل‌های پرو مکس آیفون از مدل‌های پرو بیشتر بوده است. این مسئله برای آیفون 14 و آیفون 13 نیز صدق می‌کند.

اپل اعلام کرد که پیشتاز گوشی‌های این شرکت در سال گذشته، آیفون 13 بوده و 28 درصد فروش آن نیز در بخش گوشی‌های هوشمند به این مدل برمی‌گردد.

منبع:آی تی رسان

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی