کد خبر: ۳۴۳۵۰
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

ترفند‌هایی که با آن می‌توان عمر باتری گوشی را ارتقا داد

هیچ باتری به خوبی و کیفیت باتری اصلی گوشی نخواهد بود، در نتیجه بهترین راهکار این است که به شیوه‌ای درست از باتری گوشی محافظت کنید تا دچار عیب و ایراد نشود و بتوانید در مدت زمان بیشتری از گوشی خود استفاده کنید.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» یکی از مشکلاتی امروزه اکثر دارندگان گوشی‌های هوشمند با آن مواجه هستند این است این است که بعد از حدود یک سال استفاده از گوشی خود باطری گوشی همانند سابق نمی‌باشد و باتری آن‌ها نمی‌توانند، نیاز فعالیت‌ها را تامین کنند.

طول عمر باتری در حال بهبود و ارتقا است، اما باتری معمولا به همان کارایی که روز اول بوده، قابل استفاده نمی‌باشد. اما شما می‌توانید برخی از تنظیمات و نکات مهم را در اینجا یاد بگیرید؛ تا به شما کمک کند نهایت استفاده از باتری را داشته باشید. اگر نکات زیر را در استفاده از تلفن همراه خود رعایت کنید، می‌توانید مقدمات ذخیره انرزی و بهینه‌سازی مصرف باتری گوشی را فراهم و از افزایش طول عمر و قدرت باتری دستگاه‌های خود لذت ببرید.

براساس این گزارش می‌توان گفت که هیچ باتری‌ای به خوبی و کیفیت باتری اصلی گوشی شما نخواهد بود، در نتیجه بهترین کار این است که به شیوه‌ای درست از باتری گوشی محافظت کنید تا دچار عیب و ایراد نشود و بتوانید در مدت زمان بیشتری از گوشی خود استفاده کنید. قوی بودن باتری گوشی می‌تواند ساعت‌ها شما را از شارژر بی نیاز کند و به راحتی در هر لحظه گوشی شما شارژ داشته باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

بدون شک خرید دستگاهی که بتوانید همه کار‌ها نظیر تماشای فیلم، بازی کردن، گپ زدن با دوستان، دریافت و ارسال ایمیل، مرور رسانه‌های اجتماعی، مدیریت قرار ملاقات‌ها و… در صفحه‌های بزرگ‌تر و با وضوح بالاتر که باتری آن تمام روز دوام داشته باشد، غیر ممکن است. اما می‌توانید بر روی تلفن هوشمند خود تنظیماتی انجام دهید تا به بیشتر شدن عمر باتری شما کمک کند و چند ساعت بیشتر از قبل موبایل خود را مورد استفاده قرار دهید. در صورتی که تمامی تنظیمات لازم را بر روی تلفن هوشمند خود اعمال کردید و همچنان تلفن شما تا جایی که دوست دارید، دوام ندارد بهتر است یک پاوربانک خریداری کنید.

چگونه طول عمر باتری گوشی را افزایش دهیم؟

برخی از راهکار‌ها و ترفند‌هایی وجود دارند که باعث می‌شوند تا گوشی موبایل شما شارژ کمتری را مصرف کند و این هم باعث می‌شود تا طول عمر باتری گوشی شما بیشتر شود. معمولا راهکار‌های افزایش طول عمر باتری موبایل در همه برند‌ها یکسان است. با به کارگیری این راهکار‌ها می‌توانید به افزایش طول عمر باتری گوشی سامسونگ، شیائومی، آیفون و دیگر برند‌ها کمک کنید.

از شارژر اورجینال برای شارژ کردن باتری استفاده کنید

شارژ کردن گوشی با شارژر‌های غیر اصل به میزان قابل توجهی در آسیب رساندن به باتری گوشی مؤثر هستند.

برای جلوگیری از آسیب رسیدن به این قطعه بسیار مهم در گوشی حتماً همیشه از شارژر اصل گوشی خودتان استفاده کنید و همچنین در زمان شارژ شدن گوشی از آن استفاده نکنید. اجازه دهید گوشی در حالت استراحت و یا ترجیحاً در حالت خاموش شارژ شود. این کار‌های ساده تا حد زیادی به حفظ باتری گوشی شما کمک می‌کنند.

با فعال‌کردن قابلیت power saving mode عمر باتری گوشی را افزایش دهید: اکثر گوشی‌های موبایل جدید قابلیتی به نام power saving mode که حالت ذخیره‌سازی انرژی است، وقتی آن را فعال می‌کنید، تنظیمات گوشی به طور خودکار در حالتی بهینه‌ساز قرار می‌گیرد که باعث می‌شود مصرف باتری گوشی در دستگاه کم شود، اگر از این قابلیت استفاده کنید مقدار مصرف شارژ باتری شما بسیار پایین می‌آید؛ و عمر باتری گوشی افزایش پیدا می‌کند. اما استفاده کردن از این حالت در میان کاربران به دلیل عدم اطلاع از ویژگی ذخیره‌سازی باتری گوشی رایج نیست.

با تنظیم مدت‌زمان شارژ باتری، عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید

اینکه پس از رسیدن شارژ گوشی به کمتر از ۲۰ درصد، آن را به شارژر وصل کنید باعث خواهد شد تا باتری گوشی به مرور زمان خراب شود.

بر این اساس، یکی از ساده‌ترین روش‌های افزایش طول عمر باتری گوشی و محافظت از آن، این است که همیشه شارژ آن را بین ۳۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید. هیچ گاه اجازه ندهید شارژ گوشی شما از ۳۰ پایین‌تر بیاید، قبل از این اتفاق حتماً آن را به شارژر متصل کنید.

با خنک نگه‌داشتن گوشی عمر باتری گوشی را افزایش دهید

یکی از دلایلی که باعث می‌شود عمر گوشی‌های موبایل کم شود گرم بودن گوشی‌های موبایل است. زمانی که شما گوشی‌های خود را به شارژ می‌زنید باعث گرم شدن موبایل ما خواهد شد و باید توجه داته باشید که گوشی خود را در زان درست و به مقدار مناسب و درست به شارژ بزنید. اگر شما هم چزو افزادی هستید که گوشی خود را شب به شارز می‌زنید تا صبح در شارژ می‌ماند باید به شما بگوییم که این باعث گرم شدن دستگاه گوشی شما خواهد شد و این می‌تواند به باتری شما اسیب بزند پس همیشه سعی کنید گوشی خود را خنک نگه درید.

خاموش کردن لوکیشن، اینترنت گوشی و Wi-Fi گوشی را غیر فعال کنید

در صورتی که سرویس‌هایی مانند لوکیشن گوشی، Mobile date یا Cellular خود را روشن نگه دارید، با مصرف میزان زیادی شارژ گوشی همراه خواهید شد. برای افزایش طول عمر باتری گوشی حتماً در زمان‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، غیر فعال کنید تا باتری گوشی مصرف نشود.

غیر فعال کردن پس زمینه اپلیکیشن‌ها

برای افزایش عمر باتری گوشی خود می‌توانید به بخش Background هر برنامه بروید و آن را غیر فعال کنید تا میزان مصرف باتری موبایل کاهش یابد و همین امر موجب افزایش طول عمر باتری گوشی شما خواهد شد.

نور صفحه نمایش را کم کنید

میزان نور صفحه نمایش گوشی در میزان فشار وارد شده بر باتری و مصرف شارژ آن بسیار مؤثر است. در صورتی که می‌خواهید به خوبی از باتری گوشی خود محافظت کنید، میزان Brightness level گوشی خود را کم کنید تا بتوانید افزایش عمر باتری گوشی را تا چند سال بعد تضمین کنید.

آپدیت کردن نرم افزار‌ها

با به روز رسانی برنامه‌ها عمر باتری افزایش می‌یابد؛ زیرا برنامه نویسان نرم افزار‌ها در تلاش هستند تا در آپدیت‌های جدید از برنامه‌های خود، میزان مصرف باتری را کاهش داده تا به مزایای استفاده از اپلیکیشن خود بیفزایند و افراد از کار کردن با آن اجتناب نکنند.

برنامه‌های گوشی را در حالت Night mode قرار دهید

برخی از برنامه‌ها از جمله تلگرام، توییتر و … این قابلیت را دارند که اپلیکیشن را روی حالت Night mode تنظیم کنید تا با کم شدن میزان مصرف باتری گوشی خود، عمر باتری گوشی افزایش یابد. علت این موضوع این است که با انتخاب حالت تاریک برای گوشی خود تعداد پیکسل کمتری روشن خواهند شد و مصرف شارژ گوشی کمتر می‌شود.

استفاده کردن از حالت Airplane mode

در این حالت تمام دیتا‌های دریافتی از طرف گوشی شما قطع خواهد شد در نتیحه شارژ باتری گوشی به میزان بسیار کمتری مصرف می‌شود. با این کار عمر باتری شما به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

نوتیفیکیشن‌ها، اعلان‌ها و ویبره گوشی را غیر فعال کنید

در صورتی که نوتیفیکیشن‌های مربوط به اپلیکیشن‌های مختلف را فعال کرده باشید، با هر بار دریافت اعلان برنامه باتری گوشی شما مصرف شده و در گذر زمان عمر باتری کاهش می‌یابد. اگر قصد افزایش عمر باتری گوشی خود را دارید، حتماً اعلان‌های غیر ضروری گوشی را غیر فعال کنید.

از داغ شدن گوشی خودداری کنید

برای تقویت باتری گوشی باید از داغ شدن گوشی خودداری کنید و همیشه دمای باتری به میزان نرمال باشد، یعنی سرما یا گرمای خاصی در آن حس نکنید. با کاهش و افزایش دمای گوشی، میزان ظرفیت باتری آن کاهش می‌یابد و طول عمر آن کم می‌شود. بنابراین، در فصل‌های سرد یا گرم از محل قرار دهی آن و نحوه استفاده از آن اطمینان داشته باشید. در محیط‌های خیلی سرد یا خیلی گرم از گوشی خود استفاده نکنید و آن را در محلی قرار دهید که محیط آن متعادل باقی بماند.

فعال کردن حالت Ultra battery

بسیاری از گوشی‌های هوشمند این امکان را دارند که بسیاری از قابلیت‌های گوشی را از دست می‌دهند، اما باتری تا چندین ساعت بیشتر از حد معمول، شارژ داشته باشد. به عنوان مثال در عکس زیر می‌توانید مشاهده کنید که با فعال کردن این حالت، با ۶۵% شارژ، باتری گوشی تا بیش از ۵۵ ساعت حفظ خواهد شد و گوشی روشن می‌ماند. در این زمان هر یک از برنامه‌های مشخص شده، در حالت Night mode اجرا خواهند شد و همین امر باعث حفظ باتری گوشی خواهد شد.

میزان صدا را کم کنید

لازم به ذکر است هر چقدر صدایی که تلفن شما پخش می‌کند، بلندتر شود، باتری آن سریعتر تمام خواهد شد. از این رو می‌توانید با استفاده از کلید میزان صدا، میزان صدا را کم کنید و یا به Settings > Sound بروید و اسلایدر‌های مختلف را برای میزان صدا، میزان تماس، میزان زنگ هشدار و… تنظیم کنید.

لرزش را خاموش کنید

بازخورد Haptic برای هشدار به شما در مورد اعلان‌ها و تماس‌های ورودی بسیار مناسب است، اما آیا وقتی صدای مکالمه شما درست شود، واقعا به آن نیاز دارید؟ برای تکان دادن تلفن شما طول می‌کشد، بنابراین در صورت لزوم با خاموش کردن آن مصرف برق را کاهش دهید. این گزینه را می‌توانید در Settings > Sound بیابید و لرزش را برای تماس‌ها غیرفعال کنید. هم‌چنین در این قسمت روی Advanced ضربه بزنید تا لرزش لمسی نیز غیرفعال شود.

از اجرای دستیار Google در پس‌زمینه جلوگیری کنید

دستیار Google و جستجوی صوتی از نکته‌های مهم در سال‌های اخیر می‌باشد که دسترسی به آن آسان است. از این رو شما می‌توانید به Settings > Google > Search, Assistant & Voice > voice > Voice Match بروید و “دسترسی با Voice Match” را غیرفعال کنید. با این کار هنگام گفتن “Okey Google” حتی در صورت خاموش بودن صفحه یا قرار گرفتن در برنامه دیگری، تلفن شما از پاسخگویی جلوگیری می‌کند، اما با فشار

طولانی مدت دکمه Home می‌توانید به سرعت دستیار صوتی را بلند کنید.

عمر باتری گوشی در کارایی راحت‌تر و آسایش بیشتر برای افراد نقش زیادی دارد. برای جلوگیری از خراب یا ضعیف شدن باتری گوشی باید به توصیه‌های ذکر شده دقت و به آن‌ها کنید. کوچک‌ترین مشکلات مربوط به باتری گوشی، ممکن است جبران پذیر نباشند؛ در نتیجه در حفظ و نگهداری از باتری گوشی خود کوشا باشید تا بتوانید با افزایش عمر باتری گوشی خود به مدت طولانی‌تر ازآن استفاده کنید.

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی