کد خبر: ۳۵۵۹۸
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به افزایش سود در سرمایه‌گذاری کمک کند

امروزه مهم فناوری هوش مصنوعی با ورود خود تحولات گسترده را در بخش‌های کلیدی ایجاد کرده است به گفته فعالان بازار‌های مالی فناوری هوش مصنوعی می‌تواند به‌عنوان دستیاری دقیق در ارزیابی و تحلیل بازار کمک کند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» امروزه بازار ارز‌های دیجیتال مدام در حال نوسان است به طوری که پیگیری داده‌های متغیر می‌تواند برای تریدر‌ها و سرمایه‌گذار‌ها زمان‌بر باشد. همچنین، تریدر‌ها ممکن است هنگام ارزیابی دارایی‌ها یا تدوین استراتژی سرمایه‌گذاری، دچار اشتباه‌های محاسباتی شوند.
در کنار این موضوع مهم فناوری هوش مصنوعی با ورود خود تحولات گسترده را در بخش‌های کلیدی ایجاد کرده است به گفته فعالان بازار‌های مالی فناوری هوش مصنوعی می‌تواند به‌عنوان دستیاری دقیق و ۲۴ساعته در ارزیابی و تحلیل بازار به‌کمک آن‌ها بشتابد.

هوش مصنوعی می‌تواند منبع مطمئنی برای جمع‌آوری و پیگیری عینی و دقیق داده‌های بازار باشد. همچنین، این فناوری می‌تواند براساس الگوریتم‌های ازپیش‌تعیین‌شده بسیاری از وظایف تریدر‌ها و سرمایه‌گذار‌ها ازجمله تحلیل حجم عظیمی از داده‌های بازار را سبک‌تر کند.

هر صنعتی که نیازمند استخراج و پردازش داده‌های بسیار زیاد باشد، می‌تواند از قابلیت‌های هوش مصنوعی بهره ببرد. استخراج و تحلیل داده‌ها در بازار مالی پرنوسان و پیچیده‌ای همچون اکوسیستم ارز‌های دیجیتال به صرف زمان، تلاش، مهارت و تمرکز بسیار زیادی احتیاج دارد. بنابراین، بازار دارایی‌های دیجیتال می‌تواند یکی از حوزه‌هایی باشد که استفاده مؤثری از فناوری هوش مصنوعی می‌کنند.

هوش مصنوعی ابزار‌های متنوعی دراختیار تریدر‌ها و سرمایه‌گذار‌ها قرار می‌دهد تا فرایند معامله‌گری را ساده‌تر و سودآورتر کنند. فناوری‌های مبتنی‌بر AI با پردازش داده‌ها، آمار، اطلاعات پروژه‌ها، دیدگاه‌های کاربران و سایر عوامل تأثیرگذار بر بازار، به تحلیل و پیش‌بینی داده‌های قیمت کمک می‌کنند. همچنین، یکی از مزایای اصلی بهره‌مندی از هوش مصنوعی کاهش خطا‌های شناختی و اشتباه‌های محاسباتی در تحلیل داده‌ها و تدوین استراتژی‌های ترید و سرمایه‌گذاری است.

علاوه‌براین، هوش مصنوعی می‌تواند با خواندن اخبار و دیدگاه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی، احساسات تریدر‌های دیگر را تحلیل کند. دراین‌میان، نکته مهم این است که هوش مصنوعی خود درگیر تصمیم‌گیری هیجانی و احساسی نمی‌شود. همچنین، این فناوری ۲۴ساعته در‌اختیار افراد است و برای تحلیل و بررسی و انجام معاملات خودکار در بازار ۲۴ساعته ارز‌های دیجیتال ایدئال به‌نظر می‌رسد.

هوش مصنوعی می‌تواند به ابزاری کارآمد و مطمئن برای دریافت و تحلیل حجم عظیمی از اطلاعات تبدیل شود. فناوری‌های مهمی همچون الگوریتم‌های یادگیری ماشینی و قابلیت‌های پردازش زبان طبیعی و ایجاد شبکه‌های عصبی مصنوعی در تحلیل داده‌ها و احساسات بازار و تدوین بهترین استراتژی و پیش‌بینی دقیق آینده بازار نقش مؤثری ایفا می‌کنند. به‌طورکلی، هوش مصنوعی می‌تواند به معامله‌گر‌ها کمک کند تا با مدیریت ریسک و دارایی، تصمیم‌های آگاهانه‌تری بگیرند و سود بیشتری به‌دست آورند.

ابزار‌های هوش مصنوعی هنگامی می‌توانند بیشترین میزان بهره‌وری را به‌ارمغان بیاورند که با نظارت دقیق و منظم معامله‌گر‌ها مواجه شوند. فراغت بیشتر تریدر‌ها و سرمایه‌گذار‌ها در پی کمک‌گرفتن از ابزار‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی باید صرف افزایش تخصص و دانش و تمرکز بیشتر آنان روی نکاتی شود که نیازمند هوش و نکته‌سنجی انسانی هستند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی