کد خبر: ۳۵۵۱۶
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۱

ارز‌های دیجیتال هوش مصنوعی چه اهدافی را دنبال می‌کنند

هدف اصلی ارز‌های دیجیتال هوش مصنوعی این است که ویژگی تمرکززدایی و بدون نیاز به واسطه ارز‌های دیجیتال و بلاک چین را وارد حوزه هوش مصنوعی کنند و از سوی دیگر، از مزایای هوش مصنوعی در صنعت بلاک چین بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» طی سال‌های اخیر دو فناوری نوین هوش مصنوعی و ارز‌های دیجیتال مورد توجه قرار گرفته است تا جاییکه رخ دادن این انقلاب جدیدی را در عرصه تکنولوژی ایجاد کرده است. این مهم زمانی نمود جالب‌تر می‌شود که که هوش مصنوعی و ارز‌های دیجیتال با یکدیگر ادغام شوند و بتوانیم از ویژگی‌های هردوی آن‌ها با هم بهره‌مند شویم. درحال‌حاضر، چندین پروژه وجود دارند که هم در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند و هم با ارز‌های دیجیتال سروکار دارند و به‌زودی شاهد افزایش تعداد آن‌ها خواهیم بود.‌

می‌توان گفت که هوش مصنوعی (AI) رشته‌ای از علوم رایانه است که به ماشین‌ها این امکان را می‌دهد که براساس داده‌ها تصمیم بگیرد و از هوش انسانی تقلید کنند. برای نمونه، چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) چت‌باتی است که می‌تواند با کاربر انسانی گفتگو کند، به پرسش‌های او پاسخ دهد، متنی را از او دریافت کند و خلاصه‌اش را بنویسد و این فقط بخشی از قابلیت‌های بی‌شمار آن است.

نمونه دیگر، آثار هنری تولیدشده با هوش مصنوعی است که در آن‌ها، یک برنامه اطلاعات را از کاربر که به زبان طبیعی نوشته شده‌اند دریافت و تفسیر می‌کند و براساس آن، آثار هنری دیجیتال به وجود می‌آورد. موارد استفاده هوش مصنوعی بی‌حد و حصر است و به همین دلیل، این فناوری راه خود را در فضای ارز‌های دیجیتال هم باز کرده است.

از سوی دیگر، ارز‌های دیجیتال ویژگی‌هایی از قبیل غیرمتمرکزبودن، ذخیره‌نشدن در مؤسسات مالی سنتی، نیاز نداشتن به واسطه‌هایی مانند بانک و ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت شخص ثالث دارند که می‌تواند در حوزه هوش مصنوعی کمک‌کننده باشد تا این حوزه در انحصار عده‌ای قلیل و قدرتمند قرار نگیرد.

بنابراین، ارز‌های دیجیتال حوزه AI، کوین‌ها یا توکن‌هایی هستند که پلتفرم‌های بلاک چین حوزه هوش مصنوعی از آن‌ها برای انجام فعالیت‌های مختلف استفاده می‌کنند. کاربران می‌توانند برای استفاده از امکانات و مزایای پلتفرم‌ها و پروژه‌های هوش مصنوعی، توکن بومی آن‌ها را بپردازند.

براساس این گزارش می‌توان تأکید کرد که ارز‌های دیجیتال حوزه AI ارز‌هایی هستند که دو فناوری تحول‌آفرین هوش مصنوعی و ارز‌های دیجیتال را با یکدیگر ترکیب می‌کنند. مهم‌ترین هدف ارز‌های دیجیتال هوش مصنوعی این است که ویژگی تمرکززدایی و بدون نیاز به واسطه ارز‌های دیجیتال و بلاک چین را وارد حوزه هوش مصنوعی کنند و از سوی دیگر، از مزایای هوش مصنوعی در صنعت بلاک چین بهره‌مند شوند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی