کد خبر: ۳۹۶۵۹
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۶

با کاربردهای توکن ارز دیجیتال بیشتر آشنا شوید

توکن ارز دیجیتالی است که خودش بلاک چین مستقل ندارد و در حوزه پرداخت، سرمایه‌گذاری ،ساخت پول دیجیتال، احراز هویت و در سایر بخش ها کاربرد دارد.

به گزارش خبرنگار«نبض فناوری» ارزهای دیجیتال طی روزهای اخیر مورد توجه بوده و اکثر سرمایه‌گذاران برای سرمایه گذاری و مبادلات خود از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. ما در این گزارش سعی می کنیم درباره توکن و نحوه ساخت آن صحبت کنبم.

توکن ارز دیجیتالی است که خودش بلاک چین مستقل ندارد و روی شبکه‌های دیگر (مانند شبکه بلاک چینی اتریوم) جابه‌جا می‌شود. و در بلاک چین و کیف پول‌های یک بلاک چین میزبان ذخیره می‌شود، اما به‌طور کلی می‌توان برای اشاره به هر واحد ارزی در یک شبکه بلاک چینی از عبارت Token استفاده کرد . به طور کلی توکن (Token) شکلی از دارایی رمزنگاری شده یا کریپتو (Crypto) است که عموماً روی یک شبکه بلاک چین قرار دارد.

با این حال تعاریف مختلفی برای توکن ارائه می‌شود که بسته به نوع نگاهمان می‌توانند درست باشند.بنابراین امروز به هر ارز دیجیتالی که در بازار وجود دارد توکن می‌گویند. هر واحد ارزی مستقل در یک شبکه می‌تواند توکن در نظر گرفته شود. Tokenها با استفاده از قراردادهای هوشمند و کدهای برنامه‌نویسی ایجاد می‌شوند و دو مزیت اصلی استفاده از آنها به‌جای ایجاد یک بلاک چین اختصاصی، صرفه‌جویی در وقت و هزینه است.

توکن در حوزه پرداخت، سرمایه‌گذاری ،ساخت پول دیجیتال، احراز هویت و در سایر بخش ها کاربرد دارد.

روی هر پلتفرم بلاک چینی که از قراردادهای هوشمند و زبان‌های برنامه‌نویسی سطح بالا استفاده کند، می‌توان توکن ایجاد کرد. در مرحله اول شبکه مدنظرتان را انتخاب کنید. ساخت Tokenروی اتریوم گران‌تر از ساخت توکن روی شبکه بایننس، سولانا یا بلاک چین‌های دیگر است.

پس از انتخاب شبکه بلاک چینی، باید ببینید قرارداد هوشمند آن شبکه با کدام زبان‌های برنامه‌نویسی سازگار است. مثلاً زبان راست (Rust) برای بلاک سولانا و زبان سالیدیتی (Solidity) برای بلاک چین اتریوم کارایی دارد. برای ایجاد قرارداد هوشمند می‌توانید از قراردادهای آماده استفاده کنید و متغیرهای آن را تغییر دهید؛ توجه کنید که این کار فقط برای توکن‌های ساده و بدون کاربرد استفاده می‌شود. در نهایت با پرداخت کارمزد ضرب توکن، توکن شما روی شبکه بلاک چین ساخته می‌شود!

ارسال نظرات
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی