کد خبر: ۳۶۹۱۱
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

ورلدکوین روی کدام بلاکچین ساخته شده است؟

پروژه ورلدکوین روی بلاکچین اتریوم ساخته شده و از تکنولوژی‌های لایه یک و دو برای بهبود کارایی خود بهره می‌برد. مهم‌ترین کار ورلدکوین این است که بتواند هویت منحصربه‌فرد و دیجیتالی افراد را تایید کند و سپس به آن‌ها پاداش بدهد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ارز‌های دیجیتال و رمزارز‌های یکی از گزینه‌های مهم در عرصه سرمایه‌گذاری است. برای ورود به این حوزه باید با دانش و آگاهی لازم وارد شد چرا که یک بازار پرریسک است و بایستی با احتیاط وارد شد. در این گزارش سعی می‌کنیم یکی دیگر از ارز‌های دیجیتال را برای علاقه‌مندان معرفی کنیم.
اسم چت جی پی تی که می‌آید، گوش خیلی‌ها تیز می‌شود. پس بهتر است بدانید که بنیان‌گذار ChatGPT پروژه‌ای به اسم WorldCoin خلق کرده است. ورلدکوین پروژه‌ای کریپتویی است که به دنبال ایجاد شبکه‌ای مالی برای همه و احراز هویت دیجیتال است.
پروژه WorldCoin پروتکلی است که دسترسی عموم مردم را به خدمات مالی و احراز هویت فراهم می‌کند. ورلدکوین می‌خواهد فارغ از پیشینه افراد، محدودیت‌های جغرافیایی یا وضعیت اقتصادی آن‌ها گامی در تسریع انتقال به آینده اقتصادی بردارد. به زبان ساده ورلدکوین به دنبال آن است که مزایای این خدمات را به صورت یکسان برای تمام افراد جهان فراهم کند.
WorldCoin یک پروتکل متن باز است که افراد و جامعه توسعه‌دهندگان در سراسر دنیا از آن پشتیبانی می‌کنند. این افراد به دنبال آن هستند که این پروتکل را گسترش دهند و در این راه نقشی ایفا کنند.
ورلد کوین به‌عنوان یک ارز دیجیتال، تفاوت‌های ساختاری فراوانی با ارز‌های دیجیتالی مثل بیت کوین و اتریوم دارد. پروژه ورلد کوین شامل یک هویت دیجیتال به اسم ورلد آیدی (World ID) است. در این مکانیزم، افراد به‌خاطر انسان‌بودن توکن دریافت می‌کنند! این یعنی ورلد کوین در نظر دارد وضعیت مالی کاربرانش را بهتر کند که در نوع خودش هدفی عجیب به حساب می‌آید.
در واقع پروژه ورلد کوین دوای درد احراز و تأیید هویت افراد در فضای دیجیتال است. در حال حاضر تلفن‌های همراه یا با حسگر‌های اثر انگشت کار می‌کنند یا از اسکن چهره برای تأیید هویت کاربران استفاده می‌کنند. استفاده از رمز عبور و نام کاربری هم شیوه مرسوم دیگری برای احراز هویت کاربران است.
طی چند سال اخیر روش‌های احراز هویت سخت‌گیرانه‌تری مثل احراز هویت دو عاملی (۲FA) معرفی شده است و باعث شده تا سوءاستفاده‌ها از اطلاعات هویتی افراد سخت‌تر از گذشته شود.
در حقیقت ورلد کوین با تغییر لوگوی خود، به شعار «اقتصاد جهانی به همه تعلق دارد» رنگ و بوی تازه‌تری داده است. هدف اولیه پروژه WorldCoin راه‌اندازی توکنی است که مالکیت آن تحت اختیار انسان‌ها باشد؛ یعنی شما صرفا به این دلیل که انسان هستید، توکن دریافت می‌کنید.
مهم‌ترین کار ورلدکوین این است که بتواند هویت منحصربه‌فرد و دیجیتالی افراد را تایید کند و سپس به آن‌ها پاداش بدهد. به همین خاطر به سخت‌افزار ویژه‌ای به نام Orb نیاز دارد. ارب عنبیه افراد را اسکن می‌کند تا ثابت کند که اولا انسان هستند و ثانیا منحصربه‌فرد هستند.
پروژه ورلدکوین روی بلاکچین اتریوم ساخته شده و از تکنولوژی‌های لایه یک و دو برای بهبود کارایی خود بهره می‌برد. همچنین کیف پول World App روی بلاکچین پالیگان ساخته شده و البته قرار است به شبکه آپتیمیزم مهاجرت کند.
پروژه ورلد کوین یک پروژه جاه‌طلبانه در فضای کریپتوکارنسی به حساب می‌آید. این پروژه با هدف تغییر شیوه احراز هویت و دسترسی افراد به اطلاعات هویتی ایجاد شده است.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
وبگردی