کد خبر: ۳۶۰۴۰
|
۰۲ تير ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

تن کوین چیست و چه کاربردی دارد؟

تن کوین ارز دیجیتالی است که به‌نوعی با پیام‌رسان محبوب تلگرام در ارتباط است و همین مسئله یکی از دلایل شهرت آن است. پرداخت هزینه تراکنش‌ها، سهام‌گذاری و شرکت در حاکمیت شبکه از کاربرد‌های تن کوین است.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» طی سال‌های اخیر ارز‌های دیجیتال با ورودشان به بازار تحولات عظیمی را در حوزه کسب وکار‌ها ایجاد کردند تا جاییکه همه روزه شاهد یکی از ارز‌های جدید در بازار هستیم. ناگفته نماند افرادی وارد عرصه سرمایه گذاری در این بازار می‌شوند بایستی قبل از ورود به این کسب وکار‌ها آگاهی و شناخت لازم را کسب کند چرا که این بازار‌ها ریسک پذیر بوده و بدون شناخت ممکن است در آینده با مشکلاتی مواجه شوند.

در این گزارش سعی می‌کنیم یکی دیگر از ارز‌های دیجیتال را برای علاقه‌مندان معرفی کنیم.
تن کوین (Toncoin) ارز دیجیتالی است که به‌نوعی با پیام‌رسان محبوب تلگرام در ارتباط است و همین مسئله یکی از دلایل شهرت آن است.

در صنعت ارز‌های دیجیتال، پروژه‌های مبتنی بر بلاک چین متعددی وجود دارند که هدف آن‌ها ایجاد تحولات بزرگ در این صنعت است. برخی از این پروژه‌ها به‌عنوان راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه دوم برای بلاک چین‌های موجود ساخته شده‌اند و برخی دیگر، شبکه اختصاصی خودشان را ایجاد می‌کنند و بلاک چین‌های لایه اول هستند. تن کوین در دسته‌بندی دوم جای دارد.

در دنیای ارز‌های دیجیتال، بلاکچین پادشاه است. در واقع، بدون این دفترکل غیرمتمرکز، دنیای ارز‌های دیجیتال به شکلی که امروزه می‌شناسیم، وجود نداشت. به دلیل اینکه بلاکچین به حفظ حریم خصوصی افراد کمک می‌کند، پلتفرم‌ها و شرکت‌های فناوری بسیاری به این فناوری علاقه‌مند شده‌اند. به عبارت دیگر تن کوین به‌عنوان توکن رسمی از شبکه بلاک‌چین تن شناخته می‌شود. این پروژه در حقیقت به‌عنوان یکی از معروف‌ترین و البته مطرح‌ترین شبکه‌های بلاک‌چین قلمداد می‌شود که در ابتدا بنیان‌گذاران تلگرام آن را پایه‌گذاری کردند. اما به دلیل مشکلات حقوقی مختلف، نتوانستند آن را به سرانجام برسانند. در نهایت تیم دیگری توسعه این پروژه را ادامه و در نهایت شبکه اصلی آن را منتشر کردند.

در واقع این پروژه برخلاف اغلب توکن‌های موجود در بازار، دارای یک بلاک‌چین اختصاصی با امکانات گوناگون است. مواردی همچون قدرت پردازش عالی، سرعت بالا، امنیت بی‌نظیر، معماری منحصر به فرد، ساختار غیرمتمرکز و… از جمله مهم‌ترین مؤلفه‌هایی است که باعث شده تا این شبکه بیش از پیش مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گیرد.

عوامل دیگری که باعث نفوذ بیشتر این پروژه شده، برخورداری از قرارداد‌های هوشمند است. در واقع این پروژه قرار است به زودی از ماشین مجازی خودش رونمایی کند. این فاکتور باعث شده تا این شبکه به‌عنوان یکی از رقبای اصلی پروژه اتریوم شناخته شود. این مورد در کنار سرعت بسیار بالای آن سبب شده تا به پیشتاز بلاک‌چین‌های هوشمند بدل شود.

تقریباً اوایل سال ۲۰۱۸ تلگرام عنوان کرد که قصد دارد ارز دیجیتال و البته شبکه بلاک‌چین اختصاصی خود را منتشر نماید. آن زمان شبکه این پلتفرم Telegram Open Network یا شبکه باز محلی تلگرام نام داشت که به اختصار آن را TON می‌نامیدند. ارز دیجیتال اختصاصی این بلاک‌چین gram نام داشت که تصور می‌شد به یکی از بهترین و البته موفق‌ترین ارز‌های دیجیتال آن دوره بدل شود. در واقع این ارز دیجیتال سرعت پردازشی بیش از تمام ارز‌های دیجیتال آن دوره داشت. از طرفی دیگر این شبکه الگوریتم‌های اختصاصی و البته قابلیت‌های منحصر به فرد فراوانی داشت که آن را نسبت به همتایان خود متمایز می‌کرد.

شبکه باز TON یک پروژه و شبکه بلاکچینی سریع، ایمن و مقیاس‌پذیر است که می‌تواند در صورت لزوم، میلیون‌ها تراکنش را در ثانیه انجام دهد و هم برای کاربر و هم برای ارائه‌دهنده خدمات، جذابیت دارد.
به عبارت دیگر، هدف پروژه رمزارز تن کوین به رهبری جامعه، ارائه یک شبکه بلاکچینی بسیار مقیاس‌پذیر است که می‌تواند تراکنش‌ها را بسیار ارزان‌تر و سریع‌تر از سایر شبکه‌ها مانند اتریوم (ETH) پردازش کند. همچنین، تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال Toncoin قصد دارد این شبکه را به اکوسیستمی تبدیل کند که قابلیت‌هایی همچون ذخیره‌سازی غیرمتمرکز، شبکه ناشناس، سیستم نام دامنه (DNS)، پرداخت‌های فوری و سایر خدمات را هم ارائه دهد.

لازم به ذکر است که مانند هر ارز دیجیتال دیگری، قیمت رمزارز تن کوین نیز بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. علاوه بر این، رویداد‌های مهمی مانند نصف شدن پاداش بلاک، همکاری‌ها، هارد فورک‌ها و به‌روزرسانی‌های پروتکل هم می‌توانند قیمت یک ارز دیجیتال را تحت تأثیر قرار دهند. قانونگذاری ها، پذیرش توسط شرکت‌ها و دولت‌ها، هک صرافی‌های ارز دیجیتال و سایر رویداد‌های دنیای واقعی نیز در تعیین قیمت رمزارزها، از جمله ارز دیجیتال Toncoin مؤثر هستند.

در مورد توکن TON می‌توان گفت که این ارز دیجیتال تاکنون ثابت کرده که سرمایه‌گذاری مناسبی است. جدای از فناوری مورد استفاده، توکن تن کوین یکی از امیدوارکننده‌ترین ابتکارات بلاکچینی است که در دنیای واقعی هم استفاده می‌شود و همین موضوع، می‌تواند ارزش آن را افزایش دهد. با این حال، به خاطر داشته باشید که هیچ راهی برای پیش‌بینی دقیق قیمت یک ارز دیجیتال وجود ندارد و عملکرد گذشته یک رمزارز، تضمینی برای نتایج آن در آینده نیست.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
وبگردی