کد خبر: ۳۴۹۷۲
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۵

صرافی‌های ارز دیجیتال ملزم به اخذ اینماد می‌شوند

کارشناسان براین باورند که دریافت اینماد صرفا مشکلات قانونی درگاه پرداخت اینترنتی را برای صرافی‌ها حل می‌کند و به‌معنی به رسمیت شناخته‌شدن معامله ارز‌های دیجیتال از طرف دولت نیست؛ بنابراین اینماد قرار است به صرافی‌های داخلی اعطا شود.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری»  یکی از مباحثی که در سال گذشته بیشتر نمود پیدا کرد اخذ اینماد برای کسب وکار‌های اینترنتی بود تا از این طریق بتوانند جولی سوءاستفاده‌های احتمالی گرفته شود. برهمین اساس خوشبختانه اکثر کسب وکار‌ها از این مهم استقبال کردند. پس از مدت‌ها بحث و بررسی درباره اعطای اینماد به صرافی‌های ارز دیجیتال، اکنون به‌نظر می‌رسد که قرار است در هفته پیش رو فرایند اعطای اینماد به این کسب‌وکار‌ها آغاز شود.

کارشناسان براین باورند که دریافت اینماد صرفاً مشکلات قانونی درگاه پرداخت اینترنتی را برای صرافی‌ها حل می‌کند و به‌معنی به رسمیت شناخته‌شدن معامله ارز‌های دیجیتال از طرف دولت نیست.

ظاهرا اینمادی که قرار است به صرافی‌های داخلی اعطا شود «بدون ستاره و غیرقابل درج در سایت» خواهد بود. این کسب‌وکارها، پس از عضویت در یکی از تشکل‌های بخش خصوصی یا سازمان‌های مردم‌نهاد، لازم است الزامات و استاندارد‌های تدوین شده را رعایت و سپس در بخش سایر حوزه‌های مالی سازمان توسعه تجارت الکترونیک ثبت‌نام کنند. به این ترتیب، پس از بررسی‌های کارشناسی، ای‌نماد مربوطه به آن‌ها برای فعالیت اعطا می‌شود.

برهمین اساس هفته گذشته نیز، محمدمهدی فاطمیان، رئیس هیئت‌مدیره انجمن فین‌تک، از صدور نوعی اینماد اختصاصی برای صرافی‌های ارز دیجیتال خبر داده و گفته بود «با این اقدام مشکلات مربوط به دریافت درگاه پرداخت، انسداد درگاه پرداخت توسط دستگاه قضایی به علت نداشتن اینماد و… برطرف خواهد شد». فاطمیان گفته بود قرار است این هفته جلسه‌ای در خصوص اینماد صرافی‌های رمزارز در بانک مرکزی با حضور فعالان صنف برگزار و جزئیات مربوط به آن منتشر شود.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی