کد خبر: ۳۶۷۷۳
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

در انتخاب شبکه‌های انتقال ارز دیجیتال چه فاکتور‌هایی را باید در نظر گرفت؟

امروزه انتخاب بهترین شبکه انتقال برای انجام تراکنش‌ها به موارد مختلفی بستگی دارد، در این گزارش به اهم فاکتور‌های کاربردی اشاره می‌کنیم.

محدثه گودرزی

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ارز‌های دیجیتال نه‌تن‌ها چشم‌انداز دنیای مالی و اقتصاد دیجیتال را متحول کرده؛ بلکه طیف گسترده‌ای از دارایی‌های دیجیتال را برای بازار معرفی می‌کند.
براساس این گزارش باید گفت که بلاک چین یک سیستم ثبت اطلاعات و گزارش توزیع شده است که به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کند.
پس از ظهور بیت کوین به عنوان نسل اول فناوری بلاک چین، به مرور زمان توجه‌ها به این تکنولوژی جدید جلب شد و هم اکنون توسعه‌دهندگان در سراسر جهان، هزاران ارز دیجیتال و پروژه بلاک چینی متنوع را عرضه کرده‌اند.
در این گزارش سعی می‌کنیم شما را فاکتور‌های مهم در انتخاب شبکه‌های انتقال ارز دیجیتال آشنا کنیم.
انتخاب بهترین شبکه انتقال برای انجام تراکنش به موارد مختلفی بستگی دارد، مواردی که برخی از مهم‌ترین آن‌ها را در ادامه آورده‌ایم.
یکی از دلایل اصلی استفاده از شبکه‌های انتقال به جای شبکه اصلی ارز، کاهش هزینه کارمزد‌ها است. به عنوان نمونه، انتقال بیت کوین بر بستر شبکه بایننس می‌تواند هزینه کمتری نسبت به انتقال بیت کوین بر بستر بلاک چین اصلی آن داشته باشد.
امروزه اکثر بلاک چین‌های جدید بازار مشکل کارمزد را حل کرده‌اند و بسیاری از شبکه‌های انتقال مانند بایننس و ترون از کارمزد کمی بهره‌مند هستند. در این بین، اما اتریوم به عنوان یک شبکه انتقال پرهزینه شناخته شده است و در زمان اوج استفاده از این شبکه کارمزد‌ها ممکن است تا ده‌ها دلار نیز برسند.
شبکه‌های انتقال در تراکنش‌های خرد اهمیت بسیاری پیدا می‌کنند، زیرا هزینه‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند.
دوم سرعت انجام تراکنش دیگر موضوع مهم در انتقال ارز دیجیتال است. در برخی از زمان‌ها ما نیازمند پرداخت هزینه محصول یا خدمات با ارز دیجیتال هستیم و این تراکنش‌ها باید در سریعترین زمان انجام شوند.
مدت زمان تأیید تراکنش در هر شبکه متفاوت است و در هنگام بررسی سرعت شبکه‌های انتقال، باید به مقیاس‌پذیری و توان پردازش شبکه توجه داشته باشید.
اخیراً توجهات به امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapp) افزایش پیدا کرده است و بسیاری از خدمات متنوع این بخش مانند کیف پول‌ها، صرافی‌ها و بازی‌های غیرمتمرکز، برنامه‌های مالی مانند وام و وام دهی، استیکینگ و موارد دیگر استفاده می‌کنند.
اگر شما نیز به این برنامه‌ها علاقه‌مند هستید، مهم است به شبکه‌ای که در آن فعالیت دارند توجه داشته باشید. هم اکنون شبکه اتریوم بزرگترین فضای غیرمتمرکز را ارائه می‌دهد و اکثر پروژه و برنامه‌ها در آن اجرا می‌شوند؛ پس این شبکه انتقال گزینه مناسبی برای کاربران این برنامه‌ها خواهد بود.
پشتیبانی در کیف پول و صرافی
در حالی که انتقال توکن برخی شبکه‌ها به شبکه‌های دیگر امکان‌پذیر است، اما محدودیت‌هایی نیز وجود دارد. به عنوان مثال توکن BEP۲۰ را نمی‌توانید به آدرس شبکه ERC۲۰ منتقل کنید.
با توجه به این موضوع، مهم است از شبکه‌ای استفاده کنید که اکثر کیف پول‌ها و صرافی‌ها از آن پشتیبانی می‌کنند تا مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافی تبدیل توکن‌ها نشوید.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
وبگردی