کد خبر: ۳۶۱۷۰
|
۰۹ تير ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

چگونه از هک در دنیای کریپتو در امان بمانیم؟

یکی از نکات کلیدی و مهم برای مقابله با هک‌ها، این است که کلید‌های خصوصی را در جایی امن نگه داشته و آن‌ها را به کسی ندهید.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» طی روز‌های اخیر حملات سایبری و هک کردن سایت‌ها و مراکز مهم داده‌ای باعث شده که فعالان این حوزه به فکر توسعه زیرساخت‌ها و در راستای حفظ اطاعات مشتریان خود باشند. همان‌طور‌که می‌دانیم، در هر صنعتی که پول فراوان وجود داشته باشد، پای انواع کلاهبرداری‌ها و دزدی‌ها هم باز می‌شود. صنعت ارز دیجیتال نیز از این قاعده مستثنا نبوده و مصداق آن هم افزایش شیوع خطرات مرتبط با این صنعت درنتیجه گسترش پذیرش ارز‌های دیجیتال است. به طور حتم هک کردن سیستم‌ها خسارت‌های مالی جبران‌ناپذیری به کاربر‌ها و حتی مؤسسه‌های کریپتویی نیز وارد می‌کند.

هک کردن در تمام حوزه‌ها منجمله در عرصه کریپتو نیز وارد شده است و فعالان این عرصه باید هوشیار باشند که در دام کلاهبرداران نیفتند. هک در کریپتو به‌معنای نفوذ به سیستم یا شبکه است. پس از ورود، هکر‌ها می‌توانند داده‌ها یا دارایی‌های دیجیتال را به‌سرقت ببرند یا به سیستم آسیب بزنند.

هک‌ها از رویداد‌های رایج و شایع است که از زمان ظهور ارز‌های دیجیتال شاهد آن‌ بوده‌ایم. هک به‌معنای دسترسی غیرمجاز و سرقت دارایی‌های دیجیتال یا اطلاعات مربوط به کاربران از صرافی‌ها یا کیف پول‌های ارز دیجیتال است. هک می‌تواند به‌دلایل مختلف نظیر آسیب‌پذیری در سیستم‌های امنیتی یا تکنیک‌های مهندسی اجتماعی یا سرقت داخلی اتفاق بیفتد.

عواقب چنین هک‌هایی برای صرافی‌ها یا کیف پول و کاربران آن می‌تواند فاجعه‌بار باشد. بازیابی دارایی‌های دیجیتال به‌سرقت‌رفته اغلب دشوار یا حتی غیرممکن است. اعتبار صرافی یا ارائه‌دهنده کیف پول ارز دیجیتال می‌تواند به طور جبران‌ناپذیر خدشه‌دار شود.

صرافی‌ها و کیف پول‌های ارز دیجیتال باید از پروتکل‌های امنیتی قوی، شامل تأیید هویت دوعاملی و ذخیره‌سازی سرد یا آفلاین استفاده کنند تا دربرابر هکر‌ها ایمن بمانند.

یکی از راهکار‌های مهم برای مقابله با هک‌ها، این است که کلید‌های خصوصی را در جایی امن نگه داشته و آن‌ها را به کسی ندهید. همچنین، از یک رمز‌عبور یکسان برای همه پلتفرم‌ها استفاده نکنید و همه دارایی‌های دیجیتال خود را فقط در یک صرافی یا یک کیف پول ذخیره نکنید. کیف پول‌های سخت‌افزاری و آفلاین امنیت بسیار بیشتری دارند.

نهاد‌های نظارتی هم می‌توانند نقشی محوری در جلوگیری از هک در فضای ارز‌های دیجیتال ایفا کنند. این نهاد‌ها با وضع مقررات و درنظرگرفته استاندارد‌های امنیتی و اجرای آن‌ها، می‌توانند تضمین کنند که صرافی‌ها و کیف پول‌های ارز دیجیتال تا حد مشخصی به پاسخ‌گویی پایبند هستند و از کاربران خود محافظت می‌کنند.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
وبگردی