کد خبر: ۳۳۵۶۶
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

چرا اکثر معامله‌گران ارز‌های دیجیتال متضرر می‌شوند؟

کارشناسان براین باورند که بازار ارز‌های دیجیتال مستثنی از بازار سرمایه و طلا نیست؛ چرا که نبود شناخت و دانش کافی و ورود احساسی باعث می‌شود که افراد زیادی در این بازار پرریسک آسیب ببینند.

 

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» به طور حتم امروزه سرمایه‌گذاران زیادی وارد بازار ارز‌های دیجیتال شده‌اند و در این بین افرادی هستند که سرمایه کلانی را کسب کرده و در مقابل افرادی نیز هستند که به دلیل نبود دانش و آگاهی متحمل ضرر‌های بسیاری شدند. باید گفت بازار ارز‌های دیجیتال نیز مستثنی از بازار سرمایه و طلا نبوده چرا که نبود شناخت و دانش کافی باعث می‌شود که افراد زیادی در این بازار پرریسک آسیب ببینند.
براساس این گزارش براساس برآورد‌ها و تحلیل‌های بدست آمده حدود ۹۵ درصد از معامله گران در بازار ارز‌های دیجیتال ضرر می‌کنند. درست یا غلط، یکی از پراستفاده‌ترین ارجاعات آماری میان تریدرها، سرمایه‌گذاران بلندمدت و به‌طور کلی فعالان بازار‌های مالی است و به همین خاطر افراد از شنیدن آن چندان غافلگیر نمی‌شوند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد بین ۵۰ تا ۹۰درصد از معامله‌گران بازار‌های مالی سنتی نظیر فارکس و بورس، در طول مدت فعالیت خود، در مجموع متحمل ضرر مالی می‌شوند.
حال این سوال پیش می‌آید که چرا اکثر معامله گران ضرر می‌کنند؟ باید به این نکته کلیدی اشاره کرد و گفت که یکی از معیار‌های اصلی در این زمینه نداشتن دانش و درک لازم است متاسفانه بسیاری از افراد بدون داشتن دانش کامل درباره کارکرد ارز‌های دیجیتال، فناوری زیرساختی آن‌ها و دیگر عوامل تأثیرگذار بر قیمت این دارایی‌ها، وارد این فضا می‌شوند.

از سوی دیگر ورود احساساتی افراد در معاملات است چرا که معامله ارز‌های دیجیتال می‌تواند تحت‌تأثیر احساسات باشد و بسیاری از تریدر‌ها به‌خاطر ترس، طمع یا امید بی‌پایه‌و‌اساس خود تصمیماتی بدون فکر می‌گیرند. این رفتار معمولاً به خرید در اوج و فروش در کف منجر می‌شود که نتیجه آن ضرر‌های مالی سنگین است.

همچنین استفاده از اهرم‌های معاملاتی بیش از حد است برخی از معامله‌گران از اهرم‌های معاملاتی بالایی استفاده می‌کنند تا سودشان را در معاملات افزایش دهند و این کار ضرر احتمالی آن‌ها را هم سنگین‌تر می‌کند. در شرایطی هم که بازار خلاف انتظار آن‌ها حرکت کند، ممکن است بالاجبار لیکوییدشده یا با مارجین کال مواجه شوند.

براساس این گزارش همچنین مدیریت ریسک ضعیف است که بدون داشتن یک استراتژی مناسب برای مدیریت ریسک، معامله‌گران خود را در معرض خطر ضرر‌های سنگین قرار می‌دهند؛ خصوصاً در بازار‌های پرنوسان است.
از همه مهم‌تر کلاهبرداری و تقلب و هک تهدید‌های امنیتی در بازار ارز‌های دیجیتال است و برخی از افراد به خاطر سرمایه‌گذاری روی پروژه‌هایی که با هدف کلاهبرداری راه‌اندازی شده‌اند، پول از دست می‌دهند. همچنین صرافی‌ها و همین طور کیف پول‌های ارز دیجیتال می‌توانند هدف حملات هکری قرار گیرند و به همین خاطر برخی از افراد سرمایه خود را به‌دلیل نقص‌های امنیتی از دست می‌دهند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی