کد خبر: ۳۵۶۶۰
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۰

جای خالی اعتماد در توسعه دانش بنیان‌ها

امروزه دانش‌بنیان‌های بسیاری به مرحله تولید و فروش محصول با کیفیت رسیده‌اند؛ اما نکته‌ای در این بین وجود دارد نبود اعتماد به خرید محصولات آن‌ها در بازار داخلی است بایستی تدابیری در این خصوص اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» شرکت‌های دانش‌بنیان از زمان شکل‌گیری توانسته‌اند با برداشتن گام‌های بلند موفقیت‌هایی را در بخش‌های کلیدی صنایع بردارند. توسعه شرکت‌های دانش بنیان و اشتغال آفرین به عنوان موتور محرک اشتغال کشور از اهمیت برخوردار است. در این شرایط می‌طلبد تا چالش‌های این شرکت‌ها را به حداقل رساند تا بتوان در راستای توسعه و افزایش فعالیت آن‌ها اقدامات مناسب انجام داد، چون همگان بر جایگاه ویژه شرکت‌های دانش بنیان و توسعه آن‌ها برای ارتقای جایگاه کشور واقف هستند و باید بتوان با برطرف کردن کم و کاستی‌های موجود زمینه فعالیت‌ها را افزایش داد.

این شرکت‌ها چه کوچک و بزرگ برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای خود نیاز به حمایت اساسی مسئولان دارند متاسفانه این شرکت‌ها در زمان اخذ مجوز و تسهیلات همچنان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند.
براساس این گزارش باید در زمینه تنوع محصولات و حمایت محصولات دانش بنیان اقدامات اساسی صورت گیرد تا بتوان با تجمیع شرکت‌ها دانش بنیان در کنار یکدیگر به فعالیت پرداخت. هرچند شرکت‌های دانش بنیان را می‌توان از بعد مالی و معنوی از لحاظ پارک‌های فناوری مراکز دانشگاهی به فعالیت بپردازند.

یکی دیگر از مشکلات به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان، فروش محصولات آنهاست؛ معمولا مردم از این محصولاتی که در شرکت‌های دانش بنیان به تولید رسیده اطلاعی ندارند در نتیجه فروشان دچار مشکل می‌شود.

به اعتقاد کارشناسان و فعالان این بخش، ماندگاری چنین شرکت‌هایی به زیرساخت‌های ایجادشده، حمایت‌های دولت و همچنین به تجربه‌های مدیران این شرکت‌ها بستگی دارد، به‌خصوص ارائه تسهیلات که نقش بسیار پررنگی در ایجاد و ابقای این نوع از شرکت‌ها ایفا می‌کند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی