کد خبر: ۳۵۸۴۳
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۴۲

توسن ۲۴ساله شد / بررسی کارنامه بیش از دو دهه فعالیت توسن در صنعت بانکداری و پرداخت

۲۴ سال از شروع فعالیت شرکت توسن یکی از شناخته‌شده‌ترین نام‌ها در صنعت نرم‌افزار بانکی ایران می‌گذرد. مجموعه توسن بیست‌وچهارمین سالگرد فعالیت خود را با شعار «بیایید با هم ایران را به جای بهتری برای کار و زندگی تبدیل کنیم» برگزار کرد.

توسن ۲۴ساله شد / بررسی کارنامه بیش از دو دهه فعالیت توسن در صنعت بانکداری و پرداخت

به گزارش «نبض فناوری»، شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین «توسن» در سال ۱۳۷۸ با هدف ایجاد بستری مستقل و بومی جهت طراحی و تولید محصولات و راهکارهای نوین در عرصه‌های مختلف فناوری اطلاعات کشور مانند بانکداری و دولت الکترونیک تأسیس کرد و تا سال ۱۳۸۷ تحت عنوان «کیش‌وِیر» و پس از آن با نام توسن به ارائه خدمات متنوع فناوری اطلاعات در صنعت بانکداری کشور و ارگان‌های دولتی پرداخته است. مأموریت توسن در این سال‌ها همواره کاربردی‌تر کردن فناوری‌های نوین برای توسعه جامعه دیجیتال بوده است.

راهکارهای توسن در بسیاری از پروژه‌های مهم و راهبردی ملی، مانند پروژه سبد کالا مورد استفاده قرار گرفته ‌است. از دیگر محصولات توسن می‌توان به سیستم جامع بانکداری متمرکز «بنکو»، جت‌وی «موبایل‌بانک فرایندمحور»، فرانگین نسل دوم بانکداری متمرکز و سامانه یکپارچه پرداخت الکترونیک (سیپا) اشاره کرد. راهکارهای توسن در بیش از ۵۰ بانک‌ خصوصی و دولتی و مؤسسات مالی و اعتباری کشور عملیاتی شده و در حال بهره‌برداری است. عملکرد موفق در ارائه خدمات در داخل کشور، منجر به تسری آوازه توسن به فراتر از مرزهای ایران‌زمین شده و در حال حاضر توسن در عرصه‌های بین‌المللی نیز مشغول به ارائه راهکارهای مشابه است.

توسن ۲۴ساله شد / بررسی کارنامه بیش از دو دهه فعالیت توسن در صنعت بانکداری و پرداخت

شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین (توسن) بزرگ‌ترین شرکت در گروه توسن است. گروه توسن نیز جزو ۲۴ شرکت‌ تحت مالکیت شرکت سرمایه‌گذاران فناوران تک‌وِست است و در حال حاضر بیش از ۸۰۰ نفر پرسنل و کارشناس فنی، با تخصص‌های متنوعی در راستای خلق ارزش در توسن مشغول به فعالیت هستند.

توسن در این سال‌ها بیش از ۵۰ محصول در ۱۱ حوزه بانکداری، بانکداری باز، بانکداری مجازی، کارت و پرداخت، دولت الکترونیک، هویت دیجیتال، هوش مصنوعی و… ارائه داده است.

شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ توسن (گروه توسن) به‌منظور ارائه خدمات متمرکز در یک حوزه تخصصی و همچنین کاهش Time to Market و افزایش سرعت پاسخ به درخواست‌های مشتریان در حوزه‌هایی نظیر سخت‌افزار، هوشمندی کسب‌وکار، مراکز داده، مدیریت ریسک، راهکارهای کیف پول الکترونیک و… مشغول به فعالیت هستند؛ به‌جز گروه توسن، ارائه خدمات متنوعی نیز از کانال شبکه همکاران تجاری توسن امکان‌پذیر است.

ذی‌نفعان: بیش‌ از ۲۷ میلیون نفر ایرانی کارکنان: بیش از ۸۰۰ نیروی متخصص
حضور بین‌المللی توسن: در بیش از شش کشور میزان استفاده خودپردازهای کشور از نرم‌افزار توسن: ۳۷ درصد
ظرفیت عملکرد سامانه‌های توسن: بیش از ۱۰۰۰ تراکنش در ثانیه میزان استفاده سیستم بانکی کشور از محصولات توسن: ۶۴ درصد
آخرین رتبه گروهMI-100: رتبه ۱۶۰ متوسط زمان همکاری توسن با بانک‌های کشور: ۱۸ سال
مشتریان: بیش از ۵۰ بانک، مؤسسه مالی و اعتباری و نهاد دولتی و ۶۰۰۰ شعبه میزان استفاده بانک‌های کشور از نرم‌افزار Core Banking:
۴۵ درصد
خدمات و محصولات: بیش از ۵۰ خدمت و محصول در حوزه فناوری بانکی و مالی تعداد بانک‌های خارج از کشور از Core Banking توسن:
۳ بانک
توسن در یک نگاه

همچنین توسن در ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۰ روی تابلوی بورس عرضه اولیه شد و بیش از دو میلیون سهام‌دار ثبت‌نام کرده و سهام خریدند.

توسن افتخارات متعددی در کارنامه خود دارد. برای مثال در سال ۱۳۹۹ از معاون ریاست‌جمهوری، تندیس صادرکننده نمونه در بخش فناوری را دریافت کرده است.

استراتژی پنج سال گذشته توسن متکی بر چند محور بوده است؛ یکی اینکه تمام راهکارهایی که تولید می‌کنند، بر مبنای BPMS و متکی بر Bank as a Platform و همچنین دارای Open API باشند. در پنج سال اخیر روی این سه محور تمرکز زیادی وجود داشته تا هر سرویسی که ارائه می‌شود از سوی این شرکت بتواند به BPMS متصل شود. BPMS همان موتور فرایندی توسن است که به آن TSB+ می‌گویند.

منبع/راه پرداخت

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی