کد خبر: ۳۵۹۰۴
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۰

برای آبادانی کشور نمی‌توان در پشت درهای بسته تصمیم‌گیری کرد

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروزه نیازمند ایجاد اتاق فکر مشترک هستیم، گفت: ما به تصمیم گیری های مشترک نیاز داریم؛ چرا که دیگر نمی شود در پشت درهای بسته و در مجلس برای آبادانی کشور تصمیم گیری کنیم و برای این امر نیازمند همگرایی بیشتری هستیم.

به گزارش «نبض فناوری» روح الله ایزد خواه در آیین اختتامیه نمایشگاه آبادیران با بیان اینکه ایران خالق الگوی جهادی-مردمی است، افزود: شاخ و برگ های متعدد این الگو از ثمرات و معجزات انقلاب اسلامی است و شاهدیم که این الگو در عرصه های مختلف، دست انقلاب و کشور را در محرومیت زدایی و دانش بنیانی پر کرده است.

وی ادامه داد: این امر محقق نمی شد، مگر به مدد تدبیر بسیار دقیق و عالمانه مقام معظم رهبری که اعلام کردند همان مردمی که انقلاب اسلامی را پیروز کردند، باید کشور را آباد کنند. این نسخه امام راحل برای آبادانی کشور بوده است.

ایزدخواه، خاطر نشان کرد: الگوی جهادی-مردمی هر چند که با چالش هایی مواجه شد و مداخلاتی در آن صورت گرفت، ولی حرکت جهادی نخوابید بلکه ده ها برابر رشد کرد و امروز در قالب ده ها نهاد بازیابی شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این مسیر جوانان انقلابی از مشکلات بوروکراسی خسته و ناتوان نشدند و در مسیر آبادانی کشور تلاش کردند، اظهار کرد: امروزه هزاران شرکت دانش بنیان در عرصه های صنعت و خودکفایی کشور و همچین تکمیل زنجیره های ارزش فعال شدند و این جوشش با شتاب زیادی به پیش می رود.

وی خاطر نشان کرد: از این رو ما هم در مجلس شورای اسلامی وظیفه داریم ساختارهای حاکمیتی را به نفع الگوی جهادی-مردمی اصلاح کنیم و روال‌های فرسوده و نخ نما و سازمان‌های موازی و دستگاه‌های مداخله‌گر را تنظیم کنیم تا این الگو خلق حماسه کند.

ایزدخواه با تاکید بر اینکه الگوسازی و تمدن‌سازی از مسیر خلق حماسه باید رخ دهد، افزود: مزیت هایی برای پیشرفت فراهم شده است و از سوی دیگر جوانان خودجوش و انقلابی به صحنه آمده اند و در کنار این اقدامات، نهادهای حامی تشکیل شده است که روال‌های گذشته را ترک کرده اند و به سمت نهادهای مردمی پیشرفت میل کرده اند. این نهادهای مردمی برای پیشرفت شکل گرفته اند و باید در فعالیت آنها شتاب بیشتری صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه نیازمند ایجاد اتاق فکر مشترک هستیم، گفت: ما به تصمیم‌گیری‌های مشترک داریم؛چرا که دیگر نمی‌شود در پشت درهای بسته و در مجلس برای آبادانی کشور تصمیم گیری کنیم و برای این امر نیازمند همگرایی بیشتری هستم.

نماینده مجلس با تاکید بر اینکه دیوارهای سازمانی باید به کنار گذاشته شود، افزود: بزرگترین ابتکار این نمایشگاه پیوند عرصه نوآوری، ارائه خدمات و آبادانی و محرومیت زدایی است و این اختراعات می توانند در مناطق محروم وارد شوند تا پیشرفت شگفت‌انگیزی را در این مناطق رقم بزنند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی