کد خبر: ۳۵۹۰۶
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۸:۰۰

اینتل پس از 15 سال، نام‌گذاری تراشه‌های خود را تغییر داد

این شرکت، تراشه‌های آینده خود را تحت عنوان Intel و Intel Core و Intel Core Ultra روانه بازار خواهد کرد.

به گزارش «نبض فناوری»اینتل رسماً اعلام کرد که قصد دارد چیپ‌های آینده خود را با نام‌گذاری جدیدی عرضه کند و دیگر شاهد حرف «i» در آن‌ها نخواهیم بود. همچنین این شرکت از سری بعدی پردازنده‌های خود به‌عنوان «نسل چهاردهم» یاد نخواهد کرد.

غول سازنده تراشه، قصد دارد تراشه‌های مصرفی خود را در سه سطح به فروش برساند: Intel و Intel Core و Intel Core Ultra. کارشناس برندسازی اینتل به The Verge اعلام کرد که هدف از این کار، توجه بیشتر به کلمه بسیار مهم «Intel» است و چیپ‌های Meteor Lake که در نیمه دوم سال 2023 عرضه می‌شوند، فرصت مناسبی برای این تغییر فراهم کرده‌اند.

دلیل تغییرنام تراشه‌های اینتل

«کریستوفر هیرش»، مدیر برندسازی محصولات اینتل می‌گوید: «وقتی به این موضوع نگاه می‌کردیم که مطبوعات، خرده فروشان، تولیدکنندگان و شرکای ما در مورد محصولاتمان چگونه صحبت می‌کنند، این موضوع نظرمان را جلب کرد که چگونه [نام‌گذاری محصولاتمان] به یک حرف و یک عدد کوتاه شده است.»

نماینده این شرکت توضیح می‌دهد که آن‌ها در تحقیقات خود متوجه شده‌اند که واژه Core بیشتر باعث ارتباط مصرف‌کنندگان با اینتل بوده است و نه i5 یا i7. با این حال، پس از حرف i از پردازنده‌های شرکت (مانند Core i7) نام‌گذاری محصولات اینتل بی‌معنی خواهد شد و به همین علت، نام‌گذاری آن‌ها به کل تغییر یافته است.

البته هیرش اعتراف کرده که وجود واژه Ultra لزوما به معنای سرعت یا امتیاز بیشتر پردازنده‌ها نیست. به گفته او، محصولات Ultra اینتل دارای «مجموعه ویژگی‌های بیشتر»، «گرافیک سطح Arc یکپارچه که در هیچ محصول دیگری از فضای اصلی Core نخواهد دید»، قابلیت‌های هوش مصنوعی و «بهترین عملکرد مطلق» خواهد بود.

چند نمونه از نام‌گذاری‌های جدید اینتل برای تراشه‌های آینده خود در ادامه آمده است:

  • Intel Core Ultra 9 processor 1090H
  • Intel Core Ultra 7 processor 1070K
  • Intel Core 5 processor 1050U

ا‌ینتل اخیراً در جریان نمایشگاه کامپیوتکس 2023 یک نمونه اولیه از پردازنده‌های نسل چهاردهم، یا بهتر است بگوییم Meteor Lake خود را به نمایش گذاشته بود.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
وبگردی