کد خبر: ۳۵۹۵۹
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۰
مرکز ملی تبادل اطلاعات منتشر کرد:

ارائه بیش از ۲ هزار خدمت در گذرگاه خدمات دولت

مرکز ملی تبادل اطلاعات، آخرین وضعیت گذرگاه خدمات دولت در ماه‌های فروردین و اردیبهشت را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری»به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، گذرگاه خدمات دولت (GSB) که وظیفه پاسخگویی به استعلامات بین دستگاهی و به طور عمده ارائه خدمات دولت به دولت را بر عهده دارد در فروردین ماه، یک هزار و ۹۴۹ خدمت و در اردیبهشت با افزودن ۶۳ سرویس جدید، دو هزار و ۱۲ خدمت را در خود جای داده است.

از مجموع سرویس‌های موجود در GSB، تعداد ۸۱ دستگاه سرویس‌دهنده و ۳۲۸ دستگاه، سرویس‌گیرنده هستند. آمارها نشان می‌دهد، برترین دستگاه‌های سرویس‌دهنده در اردیبهشت ۱۴۰۲ بر اساس تعداد تراکنش‌های صورت گرفته به ترتیب به سازمان ثبت احوال کشور، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی تعلق دارد.

این دستگاه‌ها خدماتی را به دستگاه‌های سرویس‌گیرنده ارائه داده‌اند که پرکاربردترین آنها عبارت از: استعلام هویتی ثبت احوال کشور، سرویس شاهکار سازمان تنظیم مقررات کشور، سرویس استعلام ارتباطات سببی و نسبی سازمان ثبت احوال کشور و سرویس دریافت نشانی به صورت رشته‌ای با کد پستی شرکت پست است.

عنوان برترین دستگاه‌های سرویس‌گیرنده به وزارت آموزش و پرورش، سازمان فناوری اطلاعات ایران و نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعلق دارد که در واقع مصرف کننده سرویس‌های نام برده شده هستند.

ارسال نظرات
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
پس از نصب در مغز انسان؛ تراشه مغزی نورالینک مختل شد
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
وبگردی