کد خبر: ۳۶۰۳۲
|
۰۱ تير ۱۴۰۲ | ۱۹:۰۰

عکس ماهواره ناسا از درخشش دریای شمال

ماهواره ناسا، عکسی را از دریای شمال گرفته است که ظاهر متمایز و درخشان آن را نشان می‌دهد.

به گزارش«نبض فناوری»به نقل از ناسا، با افزایش نور خورشید و گرما در بهار و تابستان، «دریای شمال»(North Sea) چرخیدن و ایجاد کردن پیچک‌های رنگی را آغاز می‌کند. فیتوپلانکتون‌ها - موجودات ریز و گیاه‌مانندی که اغلب در نزدیکی سطح اقیانوس شناور هستند - در این مدت فراوان می‌شوند و ظاهر متمایزی را به آب‌های کم‌عمق می‌دهند که در عکس ماهواره «لندست ۹»(Landsat 9) دیده می‌شود.

فیتوپلانکتون‌ها نور خورشید و دی‌اکسید کربن را به قند و اکسیژن تبدیل می‌کنند و خودشان غذای زئوپلانکتون‌ها، صدف‌ها و ماهی‌های دریا می‌شوند. همچنین، آنها نقش مهمی را در چرخه جهانی کربن بر عهده دارند که به طور کامل شناخته نشده است. آنها دی‌اکسید کربن را از اتمسفر خارج می‌کنند و آن را به بستر اقیانوس می‌برند.

ماموریت ماهواره‌ای آینده ناسا موسوم به «پلانکتون، آئروسل، ابر، اکوسیستم اقیانوسی»(PACE) به پژوهشگران امکان می‌دهد تا درباره اقیانوس‌ها، غلظت و اندازه ذرات و مواد آلی محلول، تنوع فیتوپلانکتون‌ها و میزان رشد فیتوپلانکتون‌ها اطلاعات بیشتری را به دست بیاورند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
وبگردی