کد خبر: ۳۶۰۴۹
|
۰۳ تير ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

چند ترفند کاربردی برای خلق تجربه زیبای عکاسی توسط تلفن همراه هوشمند

جهت خلق یک تجربه زیبای عکاسی و برای گرفتن عکس حرفه¬ای با تلفن همراه بد نیست چند ترفند ابتکاری عکاسی با تلفن همراه هوشمند را بیاموزید.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» امروزه گوشی اندروید در بین مردم مورد استقبال قرار گرفته و دلیل این مهم بیشتر به دلیل کارآرایی بالای آن در حین تماس و استفاده از برنامه‌های متنوع آن است از سوی دیگر نیز مردم علاقه‌مند تمام لحظات زندگی خود را ثبت کنند و به همین منظور می‌خواهند که از گوشی اندروید و با کیفیت بالا استفاده کنند.

جهت خلق یک تجربه زیبای عکاسی و برای گرفتن عکس حرفه‌ای با تلفن همراه بد نیست چند ترفند ابتکاری عکاسی با تلفن همراه را با هم بیاموزیم. همانطور که مطلع هستید عوامل متعددی نظیر نورپردازی، تنظیمات دوربین، ترکیب بندی و حالت‌های صحنه، همگی می‌توانند در آفریدن یک عکس زیبا و دیدنی دخیل باشند؛ بنابراین نیاز است که با اصول و فنون عکاسی با دوربین تلفن همراه هوشمند آشنا شویم:

پاک کردن و تمیز نگهداشتن لنز‌ها یک ترفند ساده عکاسی با تلفن همراه

احتمالاً این راهکار بسیار ساده و پیش پا افتاده را نتوان یک ترفند عکاسی با تلفن همراه دانست، اما همین امر بسیار ساده اکثرا فراموش می‌شود. امروزه ما دائماً همه جا و هر موقعیتی از تلفن همراه خود استفاده می‌کنیم بنابراین لنز دوربین‌ها بسیار در معرض جذب خاک، آلودگی و اثر‌انگشت، قرار می‌گیرند. شاید هنگام عکسبرداری متوجه کثیفی یا لکه شدن‌ لنز دوربین خود نشده باشید، اما از دفعه بعد پیش از گرفتن عکس، لنز دوربین‌تان را تمییز کرده تا خود متوجه تفاوت آشکار تصاویر از نظر کیفیت رنگ، شفافیت و وضوح شوید. این ترفند در حقیقت برای تصاویر سلفی از اهمیت بیشتری برخوردارست.

از فلش دوربین تنها در هنگام ضرورت استفاده کنید

غالباً گفته می‌شود که عکاسی هنر تسلط بر نورست و یکی از مهمترین ترفند‌های جاذب عکاسی با تلفن همراه یا نکاتی که باید همواره جهت عکاسی با تلفن همراه مد نظر داشته باشید، محسوب می‌شود؛ و این موضوع برای تلفن همراه‌هایی که لنز‌های کوچک‌تری دارند بیشتر صادق است. در یک محیط با نور به نسبت کم، روشن کردن فلش دوربین ممکن است گول زننده باشد، اما به شما توصیه می‌کنیم که فریب این وسوسه را نخورید.

پرتو فلش روشن و مستقیم بوده و این نور سفید مانع ثبت تمام جزئیات عکس شده و در نهایت تصویر نهایی از کیفیت لازم برخوردار نخواهد شد. با این حال این نور به اندازه کافی قدرتمند و گسترده نیست که بتواند یک فضای وسیع را پوشش دهد و کمبود نور و روشنایی لازم را جبران کند.

ثابت و بدون حرکت نگه داشتن تلفن همراه از دیگر ترفند‌های موثر عکاسی با تلفن همراه

دوربین‌های تلفن همراه با وجود پیشرفت‌های گسترده اخیر باز هم نسبت به حرکت و تکان خوردن‌های شدید بسیار حساسند و امکان ارائه عکسی بی‌کیفیت و نامرغوب در صورت ثابت نبودن تلفن همراه زیاد می‌باشد. آیا می‌دانید بهترین روش برای رفع این مشکل چیست؟ در پاسخ باید گفت، بهتر است در این اوقات از یک، سه پایه عکاسی بهره گیرید.

در صورتی که سه پایه در دسترس‌تان نبود، از چیز‌هایی که در دور و اطراف شما قرار دارد مانند دیوار، شانه دوست‌تان یا هر شیء دیگر، جهت ثابت نگه داشتن دوربین به ویژه در شرایط کم نور یا وقتی که زمان نوردهی باید طولانی‌تر باشد و سرعت شاتر کند شود بهره گیرید.

استفاده از سرویس پشتیبان گیری عکس

با استفاده از سرویس‌هایی نظیر Google Photos این کار نسبتاً ساده است و می‌توان آن را به گونه‌ای تنظیم کرد که بدون نیاز به دخالت دست، عکس‌های شما را بکاپ یا پشتیبان گیری کند. تنها نیاز است که یک عکس بگیرید و به محض اینکه اتصال به اینترنت برقرار شد به صورت خودکار از آن بکاپ تهیه می‌شود. خبر مهم این است که Google Photos و سرویس‌هایی نظیر آن، فضای ذخیره سازی رایگان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
یک مزیت و برتری استفاده از سرویس بکاپ یا پشتیبان گیری این است که دیگر نگران انتقال عکس به کامپیوتر نبوده و دیگر مسئله‌ای در اشتراک گذاری آن‌ها نخواهید داشت. این سرویس‌ها به دلیل ارائه یک نمایشگر عکس تحت وب، شما می‌توانید به بایگانی و تصاویر طبقه بندی شده خود دسترسی داشته باشید. در ادامه به ترفند دیگر عکاسی با تلفن همراه اشاره خواهیم کرد.

تنظیم فوکوس و اکسپوژر

دوربین‌های تلفن همراه‌های هوشمند در مدت زمان کوتاهی مسیر طولانی را پیموده‌اند و امروزه اکثر تلفن همراه‌ها به شما این امکان را می‌دهند که فوکوس و نوردهی روی عکس را کنترل کنید. اگر فوکوس دستی در اختیار باشد، معمولاً با زدن چندین ضربه روی نمایشگر و در جایی که می‌خواهید دوربین تمرکز کند، فعال می‌شود.

در بعضی از تلفن‌های همراه امکاناتی نظیر تشخیص چهره و فوکوس روی آن‌ها نیز وجود دارد و تنظیم این قابلیت هم یک ترفند عکاسی با تلفن همراه است که کمک می‌کند تا در تصاویر دسته جمعی چهره هیچ یکی از سوژ‌هایی که در کادر مشخص هستند، غیر واضح و تار نشود.

از حالت HDR استفاده کنید

از دیگر قابلیت‌های عکاسی که می‌توانید به عنوان یک ترفند عکاسی با تلفن همراه مورد استفاده قرار دهید. HDR یا High Dynamic Range می‌باشد و اگر بخواهیم در مورد نحوه عملکرد آن توضیح دهیم می‌توان گفت که جزئیات را از تاریک‌ترین و روشن‌ترین قسمت‌های تصویر بیرون کشیده و سبب ایجاد تعادل رنگی بهتری بین نقاط تیره و روشن تصویر می‌شود که در نوع خود می‌تواند عکس‌های بسیار با کیفیت‌تر به خصوص در شب خلق کند.
HDR مناسب عکاسی از منظره و پرتره نی‌باشد. در حقیقت جا‌هایی که اختلاف بین نقاط تیره و روشن تصویر زیاد است، اما در هنگام بکارگیری این این ترفند عکاسی با تلفن همراه این نکته حائز اهمیت را نیز در نظر بگرید هنگامی که سوژه متحرک است یا نمی‌توانید دوربین را ثابت بگیرید از آن استفاده نکنید. به سبب اینکه شاتر آهسته‌تر عمل می‌کند.

بهره گیری از وضعیت عکاسی پشت سر هم یا حالت bursts

اکنون دیگر بیشتر تلفن همراه‌ها از این توانایی برخوردارند که می‌توان تا حدودی به عنوان یک ترفند عکاسی با تلفن همراه در نظر گرفت. با این ترفند می‌توانید چند عکس پی در پی بگیرید و سپس آن‌ها را چک و بهترین آن‌ها را انتخاب کنید. حتی اپلیکیشن‌هایی نیز وجود دارند که این ابزار‌ها را در دسترس شما قرار می‌دهند. همچنین از برنامه‌های دوربین شخص سوم یا ثالث هم می‌توانید بکار گیرید. در این برنامه‌ها امکانات و قابلیت‌های بسیاری ورای اپلیکیشن پیش فرض دوربین تلفن همراه‌تان در دسترس شما قرار خواهد گرفت.
همچنین بهتر است‌ که خود نرم افزار دوربین و تنظیمات آن را نیز چک کنید. مطمئناً امکاناتی دارد که با سفارشی کردن آن‌ها می‌توانید در هنگام عکاسی با تلفن همراه بهره بهتری ببرید.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی