کد خبر: ۳۶۰۷۹
|
۰۴ تير ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۲

باید برای فیلترینگ، مالیات و موانع سر راه اقتصاد دیجیتال تدابیری اندیشیده شود

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی گفت: فیلترینگ، مالیات و بیمه آزاد‌کاری از موانع سر راه اقتصاد دیجیتال است و باید برای آنها فکری کرد. علی‌رغم تاکیدات سران قوا اجازه، سرمایه‌گذاری خارجی هنوز مشکلاتی دارد.

به گزارش خبرنگار ««نبض فناوری»، مجتبی توانگر رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی گفت: جای خوشحالی دارد که دولت سیزدهم اراده تحول را از خود نشان داده است که از میان آنها می‌توان به نکاتی اشاره کرد. یکی از آنها فیبرنوری است که به اراده مصمم نیاز داشت و ۲ دستاورد مهم برای آینده اقتصاد دیجیتال دارد. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای آن ارائه اینترنت چند صد مگابیتی است.
وی تصریح کرد: مسئله بعدی توجه به تولیدات بومی مانند پیام‌رسان‌ها است. پیام‌رسان‌ها باید چرخه اقتصادی خود را تکمیل کنند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه صنعت نیمه تعطیل فضایی در این دولت احیا شد و پرتاب موفق ماهواره خیام از اقدامات مهم در این حوزه است گفت: ساختارهای دولت برای این دگردیسی آماده نیست، ساختارهایی که عمرشان ۲۰ ساله است و با هوش مصنوعی در تناقض هستند.

باید برای فیلترینگ، مالیات و موانع سر راه اقتصاد دیجیتال تدابیری اندیشیده شود

توانگر ادامه داد: موضوع اقتصاد دیجیتال نیازمند ساختار حمایتگر است و حتی هوش مصنوعی نیز سخت می‌تواند در این شرایط از عهده کار خود برآید. در آینده رشد اقتصاد دنیا فناوری محور خواهد بود. هسته اقتصاد دیجیتال نیازمند سرمایه‌گذاری جدید است و باید از تمام ظرفیت اقتصاد دیجیتال مانند پلتفرم‌ها استفاده کنیم. تحول در اقتصاد محتوا با تسهیم درآمد بین بازیگران ضروری است.
وی تاکید کرد: فیلترینگ، مالیات و بیمه آزادکاری از موانع سر راه اقتصاد دیجیتال است و باید برای آنها فکری کرد. علی‌رغم تاکیدات سران قوا اجازه، سرمایه‌گذاری خارجی هنوز مشکلاتی دارد و در عمل می‌بینیم که ترس‌هایی وجود دارد و اجازه رونق را نمی‌دهد. مسئولان دولت سیزدهم شجاعت این تغییر رویکرد را دارند و اگر اراده کنند می‌توان این تغییرات را لحاظ کرد.
رئیس کمیسیون اقتصاد دیجیتال مجلس گفت: در کارگروه اقتصاد دیجیتال تجربه خوبی برای واگذاری تنظیم‌گری آزادکاران داشتیم و نباید بترسیم که بخش خصوصی در کنار دولت کار کند. چابکی تنظیم‌گری بخش خصوصی می‌تواند روند توسعه اقتصاد دیجیتال را شتابان کند.
وی اظهار داشت: لازم است سفارتخانه‌های ما رابطه بهتری با بخش غیردولتی داشته باشند و این مهم نیازمند تدوین برنامه دیپلماسی خارجی است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
وبگردی